känner mig sorgsen

igår var jag mamma. ordentligt. tog hem ett gråtande barn och var mamma.

prat långt om länge.

fy vad mycket hemsk vi har varit med om.

när man plockar upp och pratar om gamla spöken så hänger de kvar. inte så att de är obehandlade i sinnet. men en sorg så stor för att man har behövt vara med om en massa otäck smörja.

det blir väl inte bättre av att jag sov dåligt och bara några få timmar. jag blir lätt ömhjärtad, gråtmild och allmänt pipig vid sömnbrist. särskilt om otäcka saker poppar upp och hovrar över huvudet i ett stort otäckmoln.

usch en sån här ömhjärtad dag skulle jag vilja ha en go kram av en go människa!

dagen skitvikt -1,4 kilogram

Published in: on fredag 18 juli 2008 at 10:12  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/07/18/kanner-mig-sorgsen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag är elak som fan, som den där svarta rackarn i Muminböckerna. Men du kan få en kram ändå.

    Take care!

  2. Jo, här är vi många som tänker på dig. Vad bra att ni pratade – bearbeta kallas det – gör det lättare att sedan gå vidare. Ibland måste man prata, älta om gamla saker, för att kunna gå vidare sedan.

  3. Vilken festlig figur som kom upp brevid mitt inlägg… rätt likt faktiskt!

  4. badgear, om du är elak är jag pinnsmal!

    ps. jag är inte pinnsmal. haha.

  5. tack a, det värmer gott.

    jag bockade i en liten bock i en ruta någonstans i wordpress. en ruta som göra att de utan foto blir ett litet sött monster.

    a såg du att jag var vid svalkan och fikade? supermys!

  6. Jag kramar dig gärna lite om du vill 🙂

  7. gulledig m. tar gärna emot kramar 🙂


Kommentera

