AJ säger kroppen

jag gick ut på en promenix i kväll. kroppen var inte väldigt motsträvig men inte himla glad heller.

kroppen säger fortfarande
aj baksida lår
aj knän
aj ryggslut
aj axlar
aj nacke
ja men bara aj aj aj aj

det bryr jag mig inte om.
mellan varven blir jag så slut så det känns som jag vinglar.
det bryr jag mig inte om.
ibland kommer någon funkig låt i lurarna och då tar jag softa sviktande steg och tänker avslappning.

det är skönt att gå länge för då släpper femtioelva spänningar i kroppen.

efter en mil gjorde allt ont så då var det bara att knata hem.

hemma var det fullständig russinkris så jag fick gå ut igen på russinjakt.
aj sa kroppen.

då träffade jag apa.
och apa skulle prata och jag skulle hänga med apa hem och käka blåbärspaj och bla bla.
skulle inte tro det apa. efter allt jag tagit emot från dig räcker det en stund in i framtiden.

apa trodde jag skulle bli förvånad över separationen mellan apa och apas man.
skulle inte tro det.
de träffades och sen blev det världskrig tre hemma hos dem.
efter tre månader gifte de sig – mitt i världskriget. sen har de krigat dag in och natt ut i tre år.
de skriker ständigt åt varandra och de kallar varandra för det mest fruktansvärda man kan tänka sig.
skulle jag bli förvånad över en separation? knappast.
jag har ju inte ens hunnit fatta varför de gifte sig. 
de säger att de älskar varandra över allt annat.
då blir jag ännu mer full av förvåning.
men det är klart, det är mycket som jag inte fattar.

jag kunde skylla på att jag promenixat i flera timmar och stinker svett så slapp jag hitta på mer ursäkter.
jag brukar annars alltid säga till apa att jag har tvättstuga. på nyårsafton och mitt i natten med.
apa säger att jag alltid har tvättstuga ju.
jäpp säger jag, mycket tvätt. hej då.
apa kommer aldrig att fatta det där med tvättstugan (som jag inte varit i på åratal).

jag har hittat placeringen för stegräknaren känns det som, för nu räknar den skapligt bra.

så här sa stegräknaren idag:

17 161 steg, 884 förbrukade kilokalorier, 13,04 kilometer

AJ säger kroppen.

Published in: on lördag 19 juli 2008 at 11:50  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/07/19/aj-sager-kroppen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

