varför är det så svårt att komma igång?

j, en bandomsbekant, säger:
inte konstigt alls! du har en autoimmun. då har man nästan alltid svårt för att komma igång. startsträckan är evighetslång och kan driva omgivningen till vansinne. man är komatrött och dygnen är väldigt korta då man sover bort livet. dessutom gör kroppen alltid ont.

skönt att j säger så eftersom jag ständigt får höra att det går att leva som vanligt med en autoimmun. läkare, syrror, omgivningen blir så sjukt trött på dig när du aldrig orkar. de säger att det bara är att leva som vanligt, som alla andra. de säger att det är psykiskt om jag är helt slut.

jag har varit eremit stora delar av semestern och nu är det dags att jag umgås med någon i alla fall.

ska ta mig en skärgårdsbåt ut till bästaste kompisen klok. jag ska vara kloks familjefotograf idag. det brukar få plats 500 foton på minneskortet så det är väl bara att blixtra iväg idag.

så jag får väl ta mig i kragen och sätta igång! hej hå hej hå!

när jag väl kommer igång är livet bara underbart för det är en sagolikt fantastisk familj att åka till.

Published in: on tisdag 22 juli 2008 at 11:27  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/07/22/varfor-ar-det-sa-svart-att-komma-igang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

