ont-fotrar

så sa limpan när hon var liten: ajaj, mina fotrar. då ville hon inte gå mer.

jag vill inte gå mer. jag kan knappt gå. fötterna gör jätteont.

jag har idag gått längst sträcka för detta år. förra året var dessa sträckor vardagsmat. i år har det inte gått.

det måste vara något fel i mina fötter. fast läkare och röntgenplåtar säger motsatsen.

eftersom det var så hett idag var jag tokspänd och galet vaksam på ormar. allt jag såg var en liten kopparorm (som inte ens är en orm) och då blev jag så rädd så jag tog ett hopp förbi.

det går sakta för mig också. förra årets hastighet på sex kilometer i timmen på sträckor under tolv kilometer och fem kilometer i timmen på sträckor över tolv kilometer håller inte. det går verkligen toksakta.

fast det gör inget. idag gick det skapligt lätt de första fem kilometrarna, därför bestämde jag mig för att försöka på 16-kilometers-rundan. jag klarade den och plussade till och med lite.
visserligen blir jag hemskt trött, men det som sviker mig är fötterna. de funkar inte. gör så himla ont.
idag blev det i alla fall inte så många eller så stora blåsor.

så här säger stegräknaren idag:
23 329 steg, 1206 förbrukade kilokalorier, 17,73 kilometer

dagens skitvikt -1,3 kilogram

Published in: on torsdag 24 juli 2008 at 11:33  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/07/24/ont-fotrar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Vad duktig du är med dina steg. Jag tycker det är tråkigt att gå, helt enkelt urtrist efter 1 timme, särskilt om det börjar bli jobbigt också. Har du något tips? ”Ont i fotrarna” heter ”plantar fasciitis” för oss med thyroida problem, tydligen finns en koppling mellan hypotyreos och dessa onda fötter, det såg jag nu på nätet. Precis vad jag misstänkt hela tiden. Jag har gått i gymnastikskor varje dag sedan i april, inne också, och nu är det lite bättre.

    ( http://thyroid.about.com/b/2007/04/02/fifteen-ways-to-fight-heel-pain.htm )

  2. Jag kanske ska starta en blog, änny en tränings- och hypotyreosblogg. Vad tycker du?

  3. tack a. matnyttig information!

    jag har varit inne så väldigt mycket i mitt liv så jag älskar att vara ute. det överväger gåendet 🙂

    jag kan tycka att det är trist att gå, men jag är så tjock och så trög i kroppen så det finns inte mycket annat att göra för mig. annat än att trampa på min crosstrainer. det går bra.

    jag vet kopplingen mellan ont i fötterna och hypo. hehe, försök att få en läkare eller någon i din omgivning att nappa på det. de säger att det är psykiskt hahaha.

    däremot visste jag inte om namnet.

    jag har gått i gymnastikskor i evigheter jag med. de måste vara heldämpade för att det ska funka för mig, annars gör det jätteont.

    sedan ett par månader går jag runt i fula sandaler. de funkar också. läste allt vad jag hittade på nätet om sandaler – då hittade jag dessa och testade.
    fult, men funkar.

    JAAAA starta en blogg! jag läser busgärna.

    vi har alla en massa trix och fix för oss och det är kul och matnyttigt att läsa om hur andra har det, hur lösningen ser ut och även när man blir förbannad för att det inte funkar som man vill.

    en del hyposar kan köra järnet med tuffa träningspass, hålla åtta bollar i luften och få normalvikt.

    andra blir som jag, feta och tröga och ingenting funkar. tur att huvudet sitter där det ska =)
    det kan jag å andra sidan tacka liothyronin för.
    jag ser mig själv som en sengångare där hela livet liksom går i slow motion.

  4. jag läste lite på dina länkar. hälsporre är ett av mina problem.
    jag har även ont om du tänker hela fotvalven och hela den biten upp till ovansidan av foten.
    hela den biten gör också jätteont. högerfoten är värst på båda problemen.

    får väl göra som dottern och åka till tyskland för att få hjälp.
    hennes hemska smärtor i fötterna berodde på lösa benbitar som finns på ett par ställen i hennes fötter.
    här visade röntgen och ultraljud ingenting. men på tysk röntgen gjorde det det 🙂


Kommentera

