diskproppslycka

i evigheters evigheter har jag varit kär i en diskpropp.
diskproppen har bott hos designtorget väldigt länge.

diskproppen kostar 450 kronor.

jag har gått och vankat på designtorget och klappat diskproppen då och då och sagt till den att snart får du flytta hem till mig, men inte idag.

jag har inte samvete att betala 450 kronor för en diskpropp.

min underbara kompis klok har alltid vetat att jag älskat kastrullaffärer och att titta på fina saker. hon låter mig hålla på fast hon tycker att det är aptråkigt. det är vänskap det 🙂

jag har tjatat med klok in för att jag måste klappa min diskpropp när vi har gått i närheten av en designtorgetbutik. första gången klok fick se diskproppen sa klok att den faktiskt är en fin diskpropp och det var stort av klok. eftersom hon bara brukar säga att det är tråkigt att kastrulla med mig.

igår skulle jag iväg och träffa min världsasnälla morbror på annan ort och jag visste att klok och ett av kloks barn skulle till den orten så jag frågade om de ville passa på att åka med och det ville de.

i bilen ger klok mig en present: diskproppen.
klok sa att klok visste att jag aldrig skulle ha betalat de pengarna för en diskpropp.
klok känner mig.
klok är världens snällaste.

jag är ägare till världens vackraste diskpropp.

Published in: on fredag 25 juli 2008 at 12:40  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/07/25/diskproppslycka/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ehh, 450 spänn för en diskpropp. Det var verkligen snällt av Klok! Men de har snygga grejor där, det måste jag erkänna.
    Hur känner sig din gamla diskborste nu bredvid en så fin propp? Har de diskborstar på Designtorget också?

  2. Ja, ang. utflykter – här är något du kan göra imorgon, 26/7, apropå att ha något för sig under sin semester. http://www.grisslehamn.se/kalendarium%202008.html och smakprov här http://www.vegasys.net/Music/InOurOwnWay.mp3

  3. himmel! jag har glömt att kolla diskborstavdelningen på designtorget!

    innebär det här att jag måste köpa såna där fula diskhandskar med volanger på och de där fula mönsterdesignade torktrasorna också?

    hehe. jag får ringa klok =)

  4. tack a. jag gillar grisslehamn. åkte dit förra sommaren och kollade vad det var för ställe. på vägen dit hittade jag en jättemysig vikingaby.

    i morgon lördag, om jag kommer upp ur sängen….funderar jag på att åka till malmköping. de har marknad där, sa de på radion idag. har aldrig varit i malmköping. en anledning att åka dit.
    orkar jag inte masa mig ur sängen i tid tänkte jag ta en dag på stranden.


Kommentera

