läsko

det har funnits en person i min närhet som jag är tvärsäker på är mentalt instabil. en hos den personen egen variant av mr jekyll/hyde. en pysande skitäcklig varböld.

jag har en förmåga att samla på såna här individer i livet.
de äcklar mig, jag föraktar dem och de skrämmer skiten ur mig.
de är som en skräckfilm. det väser ren ondska ur dem.

jag är helt okapabel att hantera dem.
jag saknar fullständigt förmågan att slå ner såna här äckel i skoskaften så att de håller käften och låter mig vara.

så jag har i ett par dagar sysslat med att säkra upp mig.
nu är allt bra.
nu är jag säker.

det är inte klokt att man ska behöva syssla med att lägga upp försvarsplaner utifall man blir angripen.

jag önskar jag var sån som vid första attack kunde trava fram till en sån här person och brösta upp mig, ta på mig värsta aggrolooken och fråga vad faan det där ska betyda.
för de vågar inte gå emot motstånd. de vågar aldrig ta en hederlig match.

en sån här person går nämligen på veka människor. de brottas aldrig med någon jämstark. de är fega och ryggradslösa.
ofta är de också rätt kortväxta och inte så snygga att vila ögonen på.
komplex med andra ord.

men jag kan inte hantera sånt här. jag förstår inte ondska och jag blir bara vettskrämd av elakhet.
mot mig, som inte stenhårt kan markera låt bli, blir en sån här person bara värre och värre och elakare och elakare.
när jag förflyttar mig från en sån här person så ger de inte upp. de slutar inte. de går som efter och fortsätter in i evigheten.

jag har precis lämnat en sån här person och hon ger inte upp.

slå första slaget du ditt monster. för nu är jag redo.

Published in: on onsdag 30 juli 2008 at 3:57  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/07/30/lasko/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag har haft en hel del sådana människor i mitt liv, så jag vet ungefär vad du pratar om. En gång när jag fått en sådan här person på halsen, minns jag att jag tänkte att ”åh, om hon bara ville gå och dö!” och till min fasa gjorde hon det några månader efteråt. Lämnade man och tre barn efter sig… Gissa om jag kände mig som en elak typ då! Men numer försöker jag värna mig och sätta gränserna innan de blir överträdda, vilket inte alltid är lätt. Stå på dig du! Kram!

  2. skönt att du vet vilken sort jag menar!

    du ska inte ha dåligt samvete för sånt där. de är så otäcka, så otäcka de där människorna!

    den värsta av den sorten jag har träffat var en mycket elak donna. fem år efter hennes död kunde jag fortfarande hoppa högt på stan för att jag trodde mig se henne eller hennes bil. blev skiträdd.
    jag fick stå och lugna mig med att hon är död, hon finns inte mer, hon är borta.


Kommentera

