livet är tufft

faanskap nummer 1

jag är som en fjantig jävla romanssökande apa. jag hoppas på att hitta någon att kramas med. så jävla patetisk. det händer inte.
den senaste ställde jag mot väggen igår kväll.
han och exet har gjort slut för länge sedan. men hon bor kvar i väntan på bra jobb och bra bostad.
har ni hört den förut?
fy faan vad illa jag mår. blir så äcklad.

varje dag i mitt liv är jag varm och kärleksfull mot nästan alla människor jag möter.
nästan varje dag blir jag pissad på.

jag har alltid trott att godhet lönar sig, att godhet vinner i längden. det gör det inte.

faanskap nummer 2

barnens pappa är en psykopat. ni kan aldrig gissa vad en sån kan göra mot sina närmaste om ni så läser varenda bok i ämnet.
alla dödshot, all skräck, allt helvete. det finns inga ord för att beskriva det. ingen kan förstå.

en psykopat är oerhört manipulativ, så omgivningen, utanför den egna familjen, uppfattar dem som oerhört fantastiska, varma, generösa och galet roliga människor. omgivningen har inte en susning om vad som händer med familjen när den går in med honom och han stänger ytterdörren.
omgivningen lyckönskar en till att ha ett sånt fynd till sambo/pappa. så bra uppfattas psykopaten. av omgivningen.

i natt kom dotter hem igen. fullkomligt livrädd och hickandes av gråt och ren skräck.
jag tror att han är kvinnohatare för hon har det rejält mycket värre än sin bror. psykopaten plågar henne extra mycket.
dotter har fått ta dödshoten de senaste månaderna. utöver allt annat.

det är mitt fel. jag skaffade barn med en psykopat och mina barn har fått lida för det varje dag.

att han plågar mig är en sak.
men att han plågar mina barn varje dag i hela deras liv.
det skär värre i mig än när han plågar mig. mycket värre.

varför är det ingen som rånar honom och sticker en kniv i honom?
varför dör han inte av sitt svaga jävla hjärta?
varför finns det ingen som kan hjälpa oss?

vi har sökt hjälp vid ett par tillfällen när vi har varit helt säkra på att nu har han ihjäl oss.

de snackar med honom och han fäller en krokodiltår och sen kommer de tillbaka till oss och berättar att han är så ledsen, så sårbar, så ångerfull. att han inte menar att göra oss rädda, att det har blivit missförstånd, kommunikationsfel.
han går fri och vi får skäll för att vi är hårda mot honom. när allt han gjorde var att bli missförstådd.
den djävuln kan manipulera vem han vill.

dessutom kan han ju kalla in en miljon karaktärsvittnen som berättar hur fantastisk och glad och hjälpsam han är.
”tyvärr har han råkat ut för en girig och krävande familj som sliter ut honom. så tappar han tålamodet någon gång kan verkligen ingen klandra honom”

idag är det både hårt och svårt att hitta orsak till att byta energi till glad och levande.

det lönar sig aldrig.

Published in: on söndag 3 augusti 2008 at 2:26  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/03/livet-ar-tufft/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Du blev väl inte illa behandlad pga det heller och bostadssituationen i sta’n är ju som den är…. vänta med att fälla omdömet tills du ser hur det utvecklar sig. Patetiskt eller inte men dejtingsajterna är större än någonsin så du är knappast ensam med dina önskemål.

    Det finns en bok som heter ”vardagens osynliga våld” – kolla in den, den är läsvärd. Kolla även in (för dotterns räkning) Medborgarskolan (Stockholm) fliken ”Hälsa för kropp och själ”. Scrolla ned till ”Psykologi” sista kursen start 11 oktober. Värt varje krona.

  2. Inte för att det hjälper dig särskilt mycket,men ibland kan det hjälpa iaf en liten aning att veta att det finns någon som förstår…och det gör jag.

    Det gör mig så ont att läsa och jag vet inte vad jag ska skriva som kan hjälpa dig…Jag trodde aldrig helvetet skulle ta slut och jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände mer än att han tröttnade och nu tror jag det är över 10 år sedan jag såg eller pratde med honom.

    Jätte kram och många tankar.

  3. tack a för att du är go och omtänksam!

  4. m. tyvärr vet jag att du förstår. jag skriver tyvärr för det här är något ingen borde få genomleva.


Kommentera

