min sunkiga lägenhet

jag bor i en sunkig trea.

säkert tre gånger har jag haft fastighetsskötaren här för att fixa fönsterlåsen. om jag uttrycker mig milt kan man väl säga att de inte sköter sitt jobb så bra.

när det blåser ordentligt, vilket det gör idag, så brakar fönstret upp. detta kan ställa till lite om man inte är hemma. jag har kommit hem till åska, snö och drivis. regn i sjöar.
va, skulle jag överdriva?
nå ja, det har i vart fall hänt att allt jag haft i fönstret har legat kraschat på golvet indränkt i en stor vattenpöl/snöhög.

nu satt jag här vid datorn och läste blogg. det viner runt husknuten idag.

nyss brakade fönstret upp. det är ett ordinärt sovrumsfönster med ett sånt där vädringsfönster bredvid.
jag hade en platt-tv i fönstret som brakade ner i golvet.
allt gick så fort. fast jag sitter en halvmeter från fönstret så hann jag inte ingripa innan allt låg på golvet.

jag orkar inte sätta på tv:n just nu. för jag orkar inte få veta om den gick sönder. någon har sagt till mig att platt-tv:ar är skak-känsliga. man kan säga att tv:n är skapligt omskakad nu.

jag känner mest hur det kokar i mig.
jag har ju bett fastighetsskötaren fixa det här femtioelva gånger och så gör de bara skitjobb. säg att jag har ringt dem trettio gånger om detta och de har kommit tre gånger.
vad är problemet?

Published in: on tisdag 5 augusti 2008 at 10:41  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/05/min-sunkiga-lagenhet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLämna en kommentar

  1. Enkelt: du skruvar själv fast en extra hake, en sådan här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21152377
    Eller kanske en sådan här:
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=22469902

    Sedan kan man ju hålla med om att det är trist om man hyr en bostad och saker och ting inte fungerar. Tur då att själv vara både driftig och händig, som jag misstänker att du är.

  2. Nu fick jag till en annan ”gubbe”! Se! Med röda kräftklor och allt. Fast jag tror den är ett porträtt av dig när du ringer till fastighetsskötaren nästa gång och för att ta i med hård-handskarna!

  3. tack för tipset a! ska ut och jaga i morgon. tror jag sa fel. som jag förstår det jag hittat på nätet heter det kantregel.

    jag har som ett dubbelfönster man stänger ihop. det ena fönstret är ett sånt vädringsfönster. så jag behöver den där grejen som håller stora fönstret på plats. det är det fastighetsskötarna inte klarar av. de skruvar fast en fel. och en regel av plast.

    plast går av i stormbyarna och pallar inte att stå emot trycket från vinden som pressar på fönstret. fastighetsskötarna har även skruvat fel, monterat regeln fel. blir så trött. haha.

    på ett ögonblick brukar det hända att båda fönstrena står vidöppna och inte går att stänga igen. händer ungefär en gång om året i årets värsta blåst.

    men hur var det nu. en händig kvinna reder sig själv?

  4. jag har kommit på gubbarna. det har med din mailadress att göra. du har angett tre mailadresser, därför tre gubbar.

    jag tror också att den med horn är jag 🙂

  5. Japp, det stämmer. Tre adresser. Och nu kan du slå upp mig i telefonkatalogen, om du vill…

  6. haha a. nixon pixon. jag funkar inte så. blir inget katalogslående 🙂

    jag väntar tills du bjuder in på en kopp kaffe. haha

  7. Det går ju inte… du är ju bara på nätet…

  8. haha. som en seriefigur 😉


Kommentera

