hagaparken

när jag i mars (var det?) såg några fåglar från tamfågelföreningen i fjärilshuset i hagaparken blev jag mer än förtjust. brukar därför glutta på deras hemsida ibland, www.tamfagel.se, och såg att de skulle ha ett möte idag utanför fjärilshuset i haga. fint och varmt väder. jag åkte dit.
fick med mig sur också.

vi fotade några fåglar, sen gick vi in i fjärilshuset. där inne var det verkligt tokvarmt så vi gick ut efter redan en kvart.

vi bestämde oss för att äta något. det var en plåga. för himlarns vad getingar! har aldrig varit med om något liknande! jag fick gå ifrån för jag fick lite panikkänsla av alla getingar.

egentligen hade jag tänkt vara vuxen och gå och lyssna på vad statsministern hade att säga i vaxholm. men jag är ju inte så vuxen så jag hoppade det.

Published in: on lördag 9 augusti 2008 at 8:28  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/09/hagaparken/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ojoj, jag som åt 14 ägg och 1 kilo kycklingklubbor igår – nu får jag nästan dåligt samvete när jag ser bebisgojjor.

    Och nu blev jag hungrig igen…

  2. haha jag skulle vilja se den som tog tag i gojfiléproduktion och satte igång med gojfarm.
    tjo hejsan vilket liv! och färgglatt!


Kommentera

