en vän, ingen vän

jag gillar livet som eremit.
om det  bara inte vore så ensamt.

jag har sagt det förr och här kommer reprisen igen:
jag har fel i urvalsprocessen vad det gäller människor jag omger mig med.
egalt om det handlar om förhållanden eller vänner.

kom tillbaka till mig, saknar dig, hette det i telefon.
ok, jag är inte långsint.
jag drar dit och det blir kaffe och prylar
snacket är precis som vanligt, det vill säga att individen pratar och jag lyssnar. i timmar.
hinner jag drar jag till med ett mmm i micropausen.

sen börjas det
vi ska flytta, kom och bär
vi ska göra ditt, kom och gör ditt
vi ska göra datt, kom och gör datt

jag sa nej
och då har jag inget värde mer
hej då.

applicerbart på hela mitt liv.

kvar i magen finns en väldigt otäck känsla.
det tar tid innan den känslan lägger sig.

Published in: on tisdag 12 augusti 2008 at 12:39  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/12/en-van-ingen-van/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

