obakis

jag gick över till en vän igår och det blev supermys.
balkongsnack och för mycket vin gjorde mig glad och fnissig.
inte nog med att det var trevligt. det var vackert också.
min kompis bor superbra och balkongen vätter ut mot skärgården. det kanske är tio meter till havet. (säger jag som inte kan bedöma avstånd)

när jag kom hem mötte jag grannen och det känns väl så där när man är helt alkofylld, men hon har ju aldrig sett mig berusad innan så…
jag tänker alltid att tänk vilken tur att jag dricker alkohol så sällan så jag slipper drälla runt packad på stan.

det gick inte att gå och lägga sig när jag kom hem för jag tänkte att då slutar det obra.
så jag satt på balkongen och tjuvrökte (ajabaja) och bara njöt i natten medan jag bälgade i mig vatten.

idag mår jag finemang och i magen sitter den där kvardröjande goa känslan av en helt fantastisk kväll.
sånt kan jag leva på i evigheter.
mys!

snart är semestern slut. på måndag börjar nya jobbet.
tänk att få 20 minuter enkel väg till jobbet i stället för 80-90 minuter!
jag får två timmar varje dag!
till nya jobbet är det två mil. till gamla jobbet var det tre mil.
men gamla jobbet låg i stockholm och min väg in till stockholm är e18 och där står det still.
man brukar kalla krokarna runt essingelden på e4an för landets största parkeringsplats vid rusningstrafik. undrar om inte e18 borde ha det epitetet.

Published in: on torsdag 14 augusti 2008 at 12:50  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/14/obakis/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

