sitter och satsar

jag måste försöka komma överens med naturen.
jag är fullkomligt otrygg och livrädd.
inte för floran, men väl så mycket för faunan.

jag vill ut och plocka svamp.
och nu ska jag testa om jag törs gå ut i spenaten.
så himla läskigt.

mina vänner är skitlata och orkar aldrig gå med mig. deras soffa lockar dem så mycket mer än en svamp. detta är ett hinder i min svampplockning. det hindret måste jag nu ta bort.

en annan aspekt är ju att jag håller på och möter mina rädslor. för jag vet ju att min rädsla för saker egentligen är någon gammal ångest som jag förvandlat till en fobi för något.
jag åkte zipline i åre trettio meter upp i luften. där mötte jag min höjdrädsla.
jag åkte till sala silvergruva och åkte hiss 155 meter ner i backen. där mötte jag min under-marken-rädsla.
jag har gjort fler saker än det här.

men nu. nu ska jag stövla till mig och gå ut i spenaten.
jag försöker intala mig själv att alla jag känner som har gått ut i skogen ensamma har kommit tillbaka hela.
redan för två år sedan sa ett medium till mig att jag måste sluta fred med naturen eftersom jag älskar den.

det är dags nu. jag har laddat i flera timmar.
jag är skiträdd och håller på och skäller på mig själv.
så dumt att intala sig att något är skitläskigt innan man testat det.
jag kan ju åtminstone testa att gå ut i skogen och sen bestämma om det var läskigt!

jag håller på att sätta upp kriterier för mig själv:
om jag blir anfallen av ett djur (myggor räknas inte!) så får jag tycka att det är läskigt.
om jag ser fler än en orm får jag tycka att det är läskigt.

urk. dags för stövelpåtagning.
rapport kommer, om jag vågade kliva ut i spenaten själv eller inte.

Published in: on torsdag 14 augusti 2008 at 1:04  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/14/sitter-och-satsar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

