ny start

har haft lite hjärtasmärta ett tag. blir ledsen när människor sviker.

jag är uppvuxen med människor med ryggrad. människor som säger som det är. om inte förr så när de blir tillfrågade.
jag märker att många inte är vana vid sånt. för om jag frågar folk saker så svarar de något helt annat än som det verkligen är.
jag och stor bror pratar rätt ofta om det här.
stor bror brukar komma och säga: lillasyster, om du säger något, säger inte du som det är då, säger inte du det du tycker då?

varken stor bror eller jag går och trycker upp den nakna sanningen i folks ansikten dag ut och dag in. det är inte så jag menar. för det beteendet tycker jag många gånger är oförskämt. men om jag har varit i malmköping så säger inte jag att jag varit i danmark. vissa människor sprutar det bara lögner ur. lögner som de aldrig kommer ihåg. nästa gång drar de en annan story.
sen handlar inte mina bekymmer om geografi utan det handlar naturligtvis om helt andra lögner.

min förra chef var så här. därför gick det heller aldrig att reda ut den röran som det där blev. argan ljög dag ut och dag in. men ok styrelsen tror blint på henne och det får de ju göra bäst de vill. det är deras bolag att sköta. argan kunde tappa 25 000 här och 25 000 där. eftrsom hon visste att jag såg det, eftersom jag alltid fick städa, så fräste hon till mig, fast jag aldrig sa något. hon blev som arg på mig för att jag såg misstag efter misstag som hon gjorde. ju fler misstag – ju mer arg blev hon på mig. snacka om att vägra ta ansvar för sina handlingar.

jag träffar rätt många människor som är så här. och därför är jag helt säker på att min urvalsprocess är helt trasig. urvalsprocessen som gör att jag gör val att träffa människor. det är som en egen kategori människor som funkar på ett ungefär likadant.

men det var då. fram till igår.
nu ska jag inte lägga ner mer ont-i-hjärtat-energi på det.
idag är ny vecka, nya möjligheter.
jag ska lägga min energi på mitt nya jobb som jag börjar på idag.

Published in: on måndag 18 augusti 2008 at 6:23  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/18/ny-start/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ha, då får du lycka till med det nya jobbet!

    Har du fått nån kontakt med dom där podonissarna på regeringsgatan? Jag är nyfiken.

    Ha det 🙂

  2. Visst gör det ont när människor sviker…

    Men det finns de som är bra också, de som vågar, som har ryggrad och som ställer upp i vått o torrt.
    Och du förtjänar de bästa.

    Kram på dig!
    Solrosen Sanna

  3. tack badgear! nya jobbet verkar vara helt okej.
    fotfolket du tipsade om byter jag nog ut mot fotfolket hos löplabbet i solna.

  4. tack sol!


Kommentera

