bra besked

har länge sökt efter en social insats att slösa tid på.

nattvandrarna på min grusväg i byn behövde förstärkning. jag ringde och lämnade meddelanden och jag skrev mail. inget svar.

har sökt volontärjobb. hittade i kalmar och sjutton vet. för långt att åka. i stockholm är det bara myrorna som sökt gratispersonal till sina butiker. har ingen lust med det.

för några dagar sedan öppnades en liten lucka för mig. jag fick via en kontakt reda på att ett missbrukarhem sökte folk. igår fick jag ett telefonnummer att ringa. idag ringde jag. jag fick komma på besök nu i kväll.

jag drog iväg till stuvsta utanför stockholm och hälsade på.
där vill jag jobba.

som tur var hade min kontakt skyfflat väg åt mig så de var redan positivt inställda. sedan kom jag brakande med mina skrytpapper och sen var saken biff.

jag får provjobba två pass. ett pass med ett team och ett annat pass med ett annat team.

om jag sköter mig och teamisarna tummar upp så får jag det.

nu ska jag alltså kamma till mig och sköta mig 🙂

Published in: on söndag 24 augusti 2008 at 11:08  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/24/bra-besked/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

