jag mår bra men inte

jag vaknar så ofta väldigt låg i energi. det är så satans tungt att ta tag i det där vareviga morgon och vända energin till något bra. ändå gör jag det 360 av 365 dagar om året.
jag måste dra igenom mitt liv i sömnen eller något annat som gör det här. eller så är jag helt enkelt inte lycklig.

jag borde ha behållt känslan från igår.

igår arbetade jag tolv timmar. var hemifrån fjorton.
först konsultade jag hos bokföretaget och sedan åkte jag ned till missbrukarhemmet och provjobbade några timmar.

på missbrukarhemmet var det fantastiskt. himmel vilka människor. av personalen blev jag underbart trevligt bemött och av de boende likaså.

vilka fantastiska människor! helt underbara! visst kan en del inte hantera sina känslor och en dörr går sönder ibland av den orsaken. visst pallar en del inte trycket och tar och super/knarkar ned sig igen, men de kämpar på och provar igen om de inte kan klara av att sluta.

personalen har byggt upp en fantastisk stämning.

här fanns ingen rasism, här fanns bara hjälpsamhet.
de boende hjälper varandra allt vad de orkar och kan och de blir så glada av att se när någon annan blir glad och tacksam.

men de klarar inte av att göra något snällt för sig själva. för de anser sig inte värda det.

de berättade om det som hänt där igår och det som händer nu i helgen. det är helt underbart och vilken skillnad mot dem jag jobbade med på förra jobbet. aldrig att de skulle lagt ett hårstrå i kors för att hjälpa någon annan.
naturligtvis kan jag inte berätta om vad det handlar om. men i mina ögon är det de här människorna som ska ha alla os-guld.

en annan dag kan det bli ett himla liv om en bagatell.

ett av mina uppdrag igår blev att följa med en för att handla och prata och lyssna, lyssna, lyssna och lyssna igen. ett annat blev att sticka iväg en bit och hämta en bil med alkolås. det var första gången jag körde en bil med alkolås. som tur var jag nykter så det gick fint.

jag och en tjej fick en present. en stor ask med härliga goda jordgubbar. tack!

efter fjorton timmar på benen igår var jag så himla glad och mådde så fint. jag somnade som en stock en kvart efter hemkomst.

en i personalen igår sa att jag ska få de bästa rekommendationer och det ökar chansen till att jag får jobbet.
nästa vecka ska jag jobba ett provpass till men med ett annat arbetsteam. sen får jag svar om jag får jobba där.

Published in: on lördag 30 augusti 2008 at 1:01  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/08/30/jag-mar-bra-men-inte/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

