vilken underbar dag!

wow. en perfekt dag.

jag började dagen på redovisningsbyrån. jobbar med en hel skock underbara tjejjor. idag hade vi it-tuppen på besök. han verkar gilla tjejjor. bra och kul.

sen åkte jag till missbrukarhemmet. så himla underbart. vilka människor! de är helt osannorlikt fantastiska. äkta härliga människor med äkta stora varma hjärtan som sitter där de ska sitta.

jag är så sjukt glad att jag gick ifrån det där vidriga förra jobbet och skaffade mig nytt.

det har blivit lugnt och avslappnat och skrattigt och härligt hela livet. jag mår som en prinsessa.

jag måste återgå till att lovprisa missbrukarhemmet.

mannen jag teamar med där är helt fantastisk. vi kan snacka om allt. vi har kul. vi klickar. han sa att vi måste jobba team han och jag. tror att det påverkar de boende också. de ser ju att vi gillar varandra, är avslappnade och garvar. då kommer de och vill vara med de också. perfekt.

missbrukarna är helt superfina. sådana gullisar. vi klickade på en gång jag klev innanför dörren. och redan stod vi och garvade.

jag har sagt det förut och jag säger det igen. de kan ge bort hur mycket som helst, de kan hjälpa till hur mycket som helst, de kan stötta och pusha och finnas till absurdum för andra människor. men de har sjukt svårt att göra något bra för sig själva.

i alla fall. de såg ju hur mycket jag skrattade och trivdes. då kom de och snackade och busade och formligen gjorde allt för att jag skulle trivas och skratta ännu mer.
tack gullisar! jag är så glad att vara bland riktiga människor igen!

sen när jag kommer hem möts jag av mail från min förra arbetsgivare. bara rena dumheter. de vägrar att betala ut rätt semesterersättning till mig. fortfarande. jag slutade min anställning hos dem den 15 juli!

jag har rätt och de har fel. men de ger inte upp utan tjafsar bara oavbrutet.
men nu verkar det som att jag får slösa bort min tid med att gå till våra myndigheter och dra allt i kvarnen så får det väl mala bäst det vill mala. gud vad tråkigt att polisanmäla och gå till facket. jag har som sagt rätt och jag har alla underlag jag behöver för en bra dom. bandinspelningen blir så mysig att lägga fram. mums vad jag vill se deras miner när det går upp för dem vad den person de skyddar är kapabel att säga. till det finns sjuklönekrav som är klockrena!
moahahahahahahahahahaha
jag har laddat bössan. come on darlings så ska vi ta en dans.

det är helt obegripligt att jag har slösat bort min tid med att vara bland omänniskor.
tvi tvi tvi för dem!

Published in: on lördag 6 september 2008 at 12:45  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/09/06/vilken-underbar-dag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

