i morgon går jorden under

expressen står det som förstanyhet att jorden går under i morgon.

vad skönt att ingen bryr sig. att folk är trygga. för då lever alla på som vanligt idag.

jag vet i och för sig en som lever i ständig ångest. vi får hoppas att hon missar tidningarna och tv idag. i och för sig vet jag att hennes föräldrar berättar för henne om jordens undergång om hon nu skulle råkat ha missat det.
för hennes skull är den här rubriken illa. hon kommer att skruva upp ångesten på fullt läge och sen inte kunna sova, inte kunna jobba, inte kunna något alls.
det är synd om människan.

själv bryr jag mig inte ett skvaddevitten.
om något smäller någonstans så smäller det.
jag tror inte att det kommer någon smäll från schweiz i morgon.

om det smäller någonstans någon gång så är det som vanligt någon ”frihetskämpe”, som det har snurrat till för, som är i farten.

Published in: on tisdag 9 september 2008 at 12:49  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/09/09/i-morgon-gar-jorden-under/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

