långdag idag

idag ska jag jobba långdag.

först bokförajobbet, sen missbrukarjobbet.

ska strax åka. kommer hem runt elva i kväll.

vilken himla lycklig människa jag är som har fått en chans att jobba med missbrukarna!
de är helt fantastiska.

min jobbarkompis är också bäst.
jag ska göra allt jag kan för att få honom att skratta.
fatta att ha en arbetskompis som säger ”varmt välkommen, jag har längtat efter dig”!

nej, det är inte flirt.

han själv säger att det beror på att han fick en andra chans, att han fick leva en stund till.
han vet inte om han får ett eller fem år till.
men all tid använder han till att göra gott.
och himmel vad den karln gör gott!
han gör gott åt alla.
han sprider bus och skratt och värme runt sig.

jag har aldrig haft någon idoldyrkan på så sätt att jag dyrkat sjungare eller skidare.

mina idoler är som han, min jobbarkompis, som gör precis allt han kan för att hjälpa sina medmänniskor.
oj om jag fick berätta saker han gör för missbrukarna, men det får jag inte.
han hjälper alla med precis allt.

nu ska jag börja min dag.

Published in: on fredag 19 september 2008 at 7:41  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/09/19/langdag-idag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

