jag vill tacka livet….

sjöng inte arja så?

jag har medvetet gått in för att vara glad och göra något roligt varje dag.

jag har eliminerat tråk som gamla jobbet.

och fasiken om jag inte börjar få till det.

det känns så fint – livet.

jag jobbar mycket nu. just kör jag 23 dagar på raken. är väl på dag fem idag eller så.

min fotbolls-fot leker fotbollig och bråkar. men det gör inget. för kroppen funkar så bra nu om man jämför med för bara ett halvår sedan. det är lite ris här och stånk där. men ändå helt ok.

idag har jag haft en femtontimmarsdag igen. jag är helt slut men känner mig lycklig.

det här med att jobba med missbrukarna är verkligen en höjdpunkt i mitt liv. det känns bättre och bättre för varje gång jag är där. då hade jag som förstabesökare utgångspunkten helt underbart. jag får ständiga kvitton från andra hållet med. både boende och personal vill ha mig som heltidare.
det vill dock inte jag. för det är dåligt betalt, i rusningstrafik är det tre timmar fram och tillbaka i restid, och så mycket som jag ger tror jag att jag fort skulle bränna ut mig av ren välvilja.
den här veckan åker jag dit tre gånger (idag var en av dem). nästa vecka med.
helt sjukt att jag kan ha som extrajobb att servera en kopp kaffe och lyssna på folk. men helt underbart.

trött men lycklig solletare. natt natt.

Published in: on onsdag 24 september 2008 at 11:01  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/09/24/jag-vill-tacka-livet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

