byta lite luft

jag har snöat in rejält på det här med missbrukarvård.
jag har blivit otroligt förälskad i ett gäng kämpande människor.
jag har vansinnigt skoj när jag är med min bästa jobbarkompis och dessa människor vi försöker finnas till för.

förra veckan blev 76 timmars jobb och jag hade roligt nästan hela vägen. (jag är inte helt hundra på vad jag tycker om nya bokföringsjobbet. det är inte dåligt men det är inte bra heller)

jag har några dagar kvar som är långa.
sedan hoppas jag på att det ebbar ut mot slutet av veckan.
måste göra andra grejjor.

måste ta en tur i skogen så att allt rinner av och lugnet infinner sig.
måste umgås med en kompis eller två.
måste ta en tur med kameran.
helt enkelt göra andra saker som jag gillar att göra.

lite rädd är jag för att någon ska ta detta underbara jobb med missbrukarna ifrån mig.
allt som har betytt något för mig i livet har jag blivit fråntagen.
detta vill jag ha kvar.

måste sprida mina favvogrejer så att jag inte blir alltför ledsen om en grej går i bäcken.

snackade med en kund idag.
hon gör lika som jag.
lite vård och lite administration.
vi var helt överens om att vi lever i den bästa jobbmixen.

Published in: on måndag 6 oktober 2008 at 7:31  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/10/06/byta-lite-luft/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Härligt att du verkar ha det så bra,men glöm inte vila…du måste vara rädd om dig så du orkar med allt jobb.

  2. tack snälla m.

    jag mår finfint.

    sista veckorna har det rört ihop sig lite. nu är det full fart tisdag och onsdag och sedan lugnar det ned sig.

    kram!

  3. Bokföring är bra om det är lågkonjunktur; det behövs alltid folk som jobbar med bokföring och ekonomi. Du kan känna dig trygg. Tänk om du haft ett trendigt mode-jobb och *poff* så är jobbet borta och du kan ingenting av de tjänster som arbetsgivare vill köpa? Nej, att kunna bokföring är inte så dumt.

  4. haj a. jag är väldigt nöjd med min bokföring.
    har länge velat läsa på handels eller ta civilekonomen på universitetet.
    har dock kommit på att det skulle vara att överutbilda mig. jag vill ju ändå bara bokföra.
    controllerfunktionen får någon annan ta 🙂


Kommentera

