bara gnäll

jag tänkte illustrera ödemiga jag med bilder men min kamera tyckte inte det. fel objektiv. orkar inte byta så jag la ned den idén. tur för er 🙂
bara det att jag är så absurt ödemig så jag känner mig på ett ungefär lika snygg som ringaren i notre dame.
absurtitet (finns det ett sånt ord?) brukar bli bra på bild.

jag är tjock i skallen
tjock i halsen
vätsketjock adderat till vanligt tjock på benen
hela jag är tjock

halsen är dubbeltjock.
sköldkörteln är tjock och det är en vidrig känsla.
sen är halsens slemhinnor lite irriterade och röda och värkande.
det är bara min kropps sätt att säga lägg ned, lägg av, vila.

men jag mår fint.
känner mig i balans.
bara övertrött.

idag gjorde jag en liten sak för en annan människa och det var nog exakt vad den människa behövde för människan blev så väldans glad. jag fick en så himla glad blick.
vilken stor egovinst det är att vara snäll.
man ger en liten plutt och får en miljon tillbaka.
jag fattar inte att fler kommit på det.

vart var det nu jag la kudden……

Published in: on torsdag 9 oktober 2008 at 12:03  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/10/09/bara-gnall/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. Vi gillar dig ändå, trots att du känner dig tjock!

    Jag är ju som du vet lite misstänksam – tror du tror att du känner dig tjockare än du faktiskt är.

    Nästa vecka får du gå och vaccinera dig mot influensan så att inte halsen blir trippeltjock; har hört ‘flunsan’ ska bli extra svår just i år.

  2. När du känner dig riktigt dubbeltjock ta en titt på ”Fråga doktorn” – programledaren ser riktigt bra ut trots att hon nog drar storlek XL så ser du lika glad och pigg ut så behöver du verkligen inte vara ledsen. 🙂

  3. tack a. du är snäll du.

    men det är jobbigt att vara så väldigt mycket tjockare än jag vill vara.

  4. Haha… vi är ALLA tjockare än vi vill vara… 🙂

  5. jo men jag är väldigt tjock och jag vill inte vara tjock för det gör ont.

    dessutom hade jag graviditetsdiabetes med båda graviditeterna och jag har ingen lust att plocka på mig diabetes typ två just nu innan jag har fått styrsel på hashimoton.
    det är nog främsta anledningen att jag vill komma ner i vikt. känns som diabetesen ligger och väntar på att slå till.


Kommentera

