motsats till skryt

vi har ett elljusspår här.
ett kort bara. tror att det är två kilometer.
det finns fler eljusspår men de ligger lite längre bort.

det finns jätteduktigt folk som tränar här, även elitidrottsmän.
det roliga är att de alltid ska minska ner sin egen insats.
de drar elljusspåret med en himla rulle och när man snackar med dem efteråt om att ”jag såg dig i spåret” så säger de att de måste ju ta elljusspåret ibland för att hålla sig i form.

bara det att de börjar skubba på hemifrån.
hemmet kan ligga fyra-fem-sex-sju kilometer från elljusspåret.
det innebär att de kan springa med en himla fart 10-16 kilometer och ändå blygsamt kalla det för att de springer elljusspåret.

att jag börjar snacka om elljusspåret beror på att fötterna inte får mig att stöna av smärta längre.
tänk om jag fick komma ut en liten stund i det fina vädret?
jag bor bara en kilometer från spåret och även om fötterna är jävliga så borde jag klara fyra kilometer. då är en kilometer på asfalt, en kilometer på grus och spåret är två kilometer på mjuk flis.

jag skulle kunna släpa med mig kameran och ta det väldigt lugnt.

ut i luften, röra på mig, lite foto = låter sagolikt!

sen kommer jag att gnälla över att jag inte kan gå igen.
men det är då det.

Published in: on söndag 12 oktober 2008 at 2:44  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/10/12/motsats-till-skryt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

