sorg = egoism?

min vän är sjuk. det har jag skrivit om tidigare.

sorgen. ilskan. frustrationen.
det är svårt att hantera känslorna.

en snorkig djävul kom fram till mig och sa att sorg är ren egoism. för att man bara bryr sig om sig själv och sina egna känslor i stället för omvärlden.

det är väl klart att det handlar om mig. jag kommer inte ha min vän hos mig så länge till. och det gör mig förtvivlad.

men inte faan är jag egoist för att jag sörjer! för att jag blir arg och ledsen och frustrerad och irritabel och …

varje minut jag har över finns jag där. jag kämpar för att ge honom ett leende och ett skratt. en hjälpande hand eller en 200grams helnöt.

det han har gjort för mig är obetalbart. varit vän och lyssnande och skrattande och närvarande och levande och intresserad.

det finns inte många som han. han är värd en miljon.

Published in: on söndag 2 november 2008 at 10:02  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/11/02/sorg-egoism/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

