trött

bloggen har kommit i skymundan på sistone.

jag tackar så mycket för alla kommentarer. tyvärr hinner jag inte med att läsa alla bloggar jag brukar läsa. inte heller hinner/har jag kraft jag svara.

jag är så trött så det kommer att ta ett bra tag att repa sig. det tar inte heller slut någon gång. bara fullt ös hela tiden.

just nu sitter jag här med cirka sexton timmars arbete som skall vara klart till i morgon kväll.
måndag och tisdag är helt galna.
onsdag går det över till normaltid – tror jag. då ska jag ner till missbrukarna efter jobbet.
torsdag kommer det att bli komakväll.
hoppas att jag får ledigt nästa helg.
det vore en dröm att få fredag kväll, lördag och söndag ledigt.

ett exempel på min arbetsbelastning: under oktober hade jag runt 310 arbetstimmar.

under de här sista månaderna när jag har jobbat långa timmar har det varit vettvillingar och ogärningsmän här hemma.

när jag är borta så här mycket är det någon som passar på att dammfylla min lägenhet.
just nu är jag på stampat-jordgolv-nivå i ostädatskalan.
det är inte dammråttor längre. det är dammbävrar.
det kommer att ta en vecka att städa upp allt det här!

jag har fortfarande väldigt lite kraft (jag har en sköldkörtelsjukdom som jag försöker samarbeta med) och en normal 40-timmars arbetsvecka kan ta så mycket av min ork att jag inte har kraft kvar att städa.
nu har jag i flera månader jobbat så mycket mer än 40-timmarsveckor och har så väldigt slut på kraft.

det viktiga är att jag mår bra.
jag känner glädje.
jag har roligt.
jag sover bra.

negativt är att jag har hemskt ont i kroppen.
fötterna skulle jag vilja kasta bort.
jag har klagat och gnällt över värk i fötterna i långt över ett år.
nu är det värre än någonsin.
jag har ibland riktigt svårt att gå på grund av smärtan.

nu har jag slarvat med att åka och få min bvitaminspruta igen och därför har jag hemskt ont i alla muskler.
jag blir också galet trött när jag inte har ordentligt med bvitaminer i kroppen.
ska försöka åka förbi en klinik i veckan så jag kan få en vitamininjektion.

usch. det här var bara gnäll.

någon som betyder en miljon för mig, någon som har gått igenom riktigt svåra saker, någon som är galet rolig skrev ett par rader om det där huset missbrukarna bor i. där jag brukar drälla runt:

tänk vad mycket kärlek det blivit i detta hus.
och kärleken föder tillit.
tilliten bygger broar.
en snygg bro är respekt.

jag som vet om ett par av omständigheterna runt om det här huset och de här människorna får tårar i ögonen av de här orden.
det är så vackert.
så fullt av kärlek till människor.

Published in: on söndag 9 november 2008 at 12:02  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/11/09/trott/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Allt har sin tid, och förhoppningsvis väljer man att göra det som är bäst för en själv vid varje enskilt tillfälle eller period.

    Jobba inte ihjäl dig bara, planera in dina ledigheter och glöm dammbävrarna.

    Vi hörs!

  2. Du måste vara rädd om dig,hör du det…glöm inte bort dig själv.
    Och jag instämmer med föregående talare, GLÖM BÄVRARNA!

    Kram.

  3. Jag fattar inte hur du orkar. Lägger du inte på dig lite för mycket arbete på dig själv?
    Ta in på hotell i en annan stad, lämna mobil och dator hemma och koppla av! 🙂

  4. tack badgear. du är klok som alltid.

  5. tack m. du är go som alltid 🙂

  6. kärran, jag fattar inte heller hur jag orkar. det blir nog en 310 timmar i november också


Kommentera

