hjärtekramande sms

min sjuka vän är en ängel av födsel och ohejdad vana.
jag har aldrig träffat en sådan människa tidigare.
en människa som ger allt till andra och aldrig förväntar sig något i gengäld.
en människa som ser ett leende som just den dagens gåva.
min vän är god och kärleksfull.

i morse fick jag ett sms som kramade om hjärtat och pressade ut tårar ur ögonen
(så nu vet jag att tårar pressas ur hjärtat genom en direktkanal till ögonen och som gör att ögonen vätske-läcker)

så här skrev han:

”tror att operationen blev bra. det känns bra i alla fall.
men jag kan fortfarande inte stå upp utan att få svimningskänslor.
har väl för bråttom som vanligt.
kram och tack för besöken och för helnöten.
du ska veta att jag är glad för att jag har fått lära känna dig.
du är en fantastiskt fin människa och vän och jag diggar dig stenhårt ska du veta.
fånga dagen nu. gör den fin.”

fan vad larvigt!
vem säger ”diggar dig stenhårt” nuförtiden?
jag gråter inte alls så det skvalar är jag skriver det här!
inte alls faktiskt!

kärlek

Published in: on måndag 17 november 2008 at 8:59  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/11/17/hjartekramande-sms/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Åh..vad arg och ledsen jag blir! Det är för jävligt att han där uppe ska kalla hem de finaste alldeles för tidigt!

    Och bara lämna oss andra kvar…Suck. 😦

    Kram!

  2. ja sandra. det är hemskt att de genomgoda forsvinner!

    jag kan inte riktigt förstå och inse att min vän ska bort. jag hör att han säger det men det går inte att ta in.

    fast vi sa inte racka ner på oss själva.
    vi är många som försöker vara bra.

    kram tillbaka!


Kommentera

