idag fick jag sparken

vad förvånad jag blev.
idag fick jag sparken på grund av arbetsbrist. två stora kunder har hoppat av.

fast det gör inget för på det jobbet hände det då och då att jag blev förvånad över saker.

ny process igen.
vad vill jag jobba med?
vad ska jag söka?
ska jag köra bemanning ett tag?

det får ligga till måndag.
tanken får gro.

jag har lön fram till nyår och om jag inte hittar något direkt kanske även jag ska snika lite på sverige och gå på a-kassan.

senast den 31 januari ska jag ha hittat och fått ett nytt bra jobb.
så det blir bara lite sverige-snik, max 20 dagar.

nu är det bara upp till bevis.

hej världen….

tack för att jag har missbrukarna att åka till!

Published in: on fredag 21 november 2008 at 6:29  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/11/21/idag-fick-jag-sparken/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentarerLämna en kommentar

  1. Öh… så jobbigt! Men det hade nog knappast varit bättre att vara kvar hos Argan. Nu får du säkert A-kassa i värsta fall, medan om du varit kvar hos Argan och tvingats säga upp dig själv (för att stå ut) hade du inte haft något alls. Du som har redovisning som specialitet har nog inte lika stora svårigheter som många andra. Redovisningsekonomer behövs ALLTID. Sök på platsbanken på annonsid 5235717 vet ja, ansökningtid till i början av december. Skulle faktiskt kunna tänka mig att söka det själv, men jag har ju ett jobb fortfarande!

  2. hej a.

    jag har funderat lite och kommit fram till att det hela är mitt eget fel.
    från början var jag jätteglad över detta jobb men det övergick snart till förvåning och sen mer förvåning över vad jag hörde och såg.
    de har nog sett att jag är fullkomligt ointresserad.

    jag får nog lära mig det många andra kan. spela spelet.

    jag har tittat lite på jobb som kth och kommuner och statligt. De vill ha civilekonomer för enklaste ekonomijobb. jag är ingen civilekonom.

  3. Vill ha och vill ha – de vill såklart ha någon som är bra och med erfarenhet – dvs någon som du.

    Hur kan det vara ditt eget fel? Det tror jag inte på ett endaste ögonblick. Nej, du är bara lite ur gängorna just nu och då får man för sig sådana saker.

  4. tack a. du är otroligt vänlig som vanligt.

    jag pratade med min sjuka vän om det här.
    han visste redan att jag tyckte att det var bra att de sparkade mig. för han visste att jag inte trivdes.

    medan jag mest känner skam.
    skam för att jag inte klarade av argan på förra jobbet.
    skam för att jag inte lyckades tycka något positivt om det nya jobbet.
    om jag tycker alla jobb är skit så ska jag nog vända tillbaka tanken och tycka att jag är skit.

    samtidigt är det en stor lättnad att gå därifrån.
    och hos missbrukarna går det ju lysande, så det kanske finns hopp om mig med.

    i morgon ska jag jobba hos missbrukarna i elva timmar så veckan slutar strålande i alla fall.

    ska försöka låta bli att krascha bilen i snöyran bara 🙂

  5. Ballt, nu får du välja dina egna vägar. Kanske inte i de bästa tider just nu, men va fan, det är bara att köra hårt och smila ett par extra gånger.

    Skamkänslor förstår jag. Men ändå, allt det goda är många gånger fler än det dåliga. Fokusera på det allt det goda. Det är där den egna kraften finns.

    Många solar på dig!

  6. Hördu, är det inte Argan som borde känna skam, om någon? Nej, du har haft otur med Argan, man har otur ibland, och du höll ut ovanligt länge. Så kom det här andra jobbet som ett mellanstick men det är mer tur än otur och blir en brygga till nästa jobb bara och är inget tecken på något ‘misslyckande’.

    Om de säger i annonserna att de vill ha civilekonomer så kan du hävda (förmodligen med gott samvete) att du har motsvarande erfarenheter och kan lösa uppgiften väl så tillfredsställande. Men du kanske får ringa och presentera dig, vara så där positiv och övertygande som jag känner på mig att du kan vara.

    Dra inga slutsatser idag, vädret är uruselt idag och då blir man deppig och får konstiga tankar om skam och fel och sådant. Det enda tipset möjligtvis är att du anlitar ett proffs för att lägga sista handen vid ditt sälj-CV, så att du inte tonar ned för mycket. Det är inte lätt att vara objektiv i bedömningen av sig själv, därför är det bra att kolla med någon som är i ‘branschen’, finns visst webbplatser där man kan få hjälp med sådant nu för tiden.

  7. När Gud stänger en dörr, så öppnar han alltid ett fönster…:)
    Tid och eftertanke är ju bra.
    Och skamkänslor och att ifrågasätta sig själv är nog naturligt det med.

    Önskar dig lycka till ibland!
    Och nu får du kanske mer tid att hinna träffa din vän! Det finns en mening med allt som sker. 🙂
    Kram

  8. badgear,
    som tur är bor jag skapligt nära en storstad och det hänger annonser klasvis om mitt sorts arbete. jag är inte orolig för om jag ska få jobb eller ej.
    till och med från argan fick jag ett galet fint arbetsbetyg. trots att vi inte kom överens.
    kanske är det dumdristigt att inte oroa sig. kanske är det bara skönt 🙂

    a,
    tack för tipset om att se över mitt cv.
    det skall jag absolut göra.
    jag lägger nog inga värderingar i mitt cv.
    jag sammanfattar vad jag sysslat med och sedan bifogar jag betyg från mina tidigare arbetsgivare så brukar det gå bra. kort och enkelt.

    solrosen,
    tack för att du bryr dig.
    idag ska jag åka till min vän.
    om jag lyckas hitta min bil under snömassorna. det är väldigt mycket snö här och jag misstänker att plogbilen plogat en megastor vall bakom alla våra bilar. de brukar göra så.


Kommentera

