hjärtekram

det går rätt dåligt för min vän.

om inte det där baskade såret läker så kan han inte få strålning.

får han inte strålning så är det snart slut.

får han strålning kan han få se lite av våren. om han har tur.

min vackra tappre vän är så stark.

allt han bekymrar sig för nu är sonen.
att sonen ska stå pall för det här.
att sonen ska få det ok senare.
för sonen är helt ensam i världen.

när han säger att fan jag ville ju visa dig min ö.
visa dig alla mina smultronställen.
då kramas mitt hjärta ihop och tårarna rinner.
vi pratade ett par timmar i telefon idag så jag visade inte mina tårar.

jag sa att jag ville ha honom kvar på ren egoism.
jag vill prata med honom för han är ju den som rätar ut alla mina tankeloopar.
jag vill umgås med honom för att jag älskar att vara i hans närhet.
jag vill höra hans röst för det är den varmaste och gladaste röst jag någonsin hört.
det bästa är att han får ut samma sak tillsammans med mig.

på grund av en massa orsaker kan vi inte träffas så mycket vi vill.
det är avstånd och att jag jobbar jämt och att han nu inte kan bo som han gjorde.

på måndag ska jag försöka få honomtid innan jag börjar jobba.

Published in: on lördag 22 november 2008 at 9:51  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/11/22/hjartekram/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Jag känner verkligen för dig, din vän och hans son.
    Och jag HOPPAS såret läker snabbt..så han får sin vår.
    Kram!


Kommentera

