dagen idag

det är så häftigt att inte se stora vattenblåsor när man tittar nedåt efter benen!
längt ned ser jag nu anklar och fötter.
helt makalöst!
jag bara tittar och tittar och vickar på fötterna.
jag tycker att mina urfula fötter är skitsnygga.

tänk att det skulle ta 1,5 år innan jag fick veta varför jag har så attans ont i fötterna.
småben fram i foten går av då och då.
(hälsporre känns knappt i detta sammanhang)

idag var jag hos klinikchefen och pratade om min dumma sköldkörtel.
han sa att min sköldkörtel ej längre producerar några hormoner utan att jag får alla hormoner av mina pillerbletter.
han sa att jag måste dra ned medicineringen för annars dör jag i hjärtattack på julafton.

jag berättade om den dumma doktorn som bad mig gå på tå och kritiserade mig när jag sa att det gjorde för ont. (orsaken till att det gjorde ont var att jag hade några brutna ben i foten)

jag berättade om att dumma doktorn sa att han blev misstänksam på om jag verkligen hade ont eftersom jag varken ville ha celebra eller voltaren.
jag sa att det inte hjälpte värken med voltaren, att jag bara får ont i magen av voltaren. (voltaren/celebra tar inte bort den elaka smärtan som blir när trasig benknota rör sig mot trasig benknota)

klinikchefen berättade då att dumma doktorn är sveriges ledande ortoped, en enormt skicklig man.
jag vet, sa jag, jag har googlat thomas eisler.
men det spelar ingen roll för mig, sa jag
för mig var bara dumma doktorn dum, kränkande och nedlåtande.
en ortoped som påstås vara sveriges bästa ortoped och han hittar inte ens brutna benknotor fast jag pekar på stället där de brutna benen finns.

då skrattade klinikchefen.

jag sa till klinikchefen att jag ville ha mina 400 kronor tillbaka av dumma doktorn, sveriges bästa ortoped som inte hittar avbrutna ben ens när jag pekar på dem.

klinikchefen sa att jag skulle skriva ett brev till thomas eisler där jag berättar att en magnetröntgen den 15:e december inte hjälper då de brutna benen vid den tiden redan är läkta samt att voltaren/celebra inte hjälper mot smärtan från benbrott.
skriva att han missade de brutna benknotorna och gav mig två åtgärder som inte hjälper avbrutna ben.
typ en praktmiss av sveriges ledande ortoped.

att jag pratade om dumma doktorn med klinikchefen beror på att dumma doktorn spenderar sina fredagar på klinikchefens klinik. det var där jag besökte dumma doktorn.

jag ska få hjälp med min övervikt.
i februari kommer jag att få gå på diet, motion och medicin.
jag ska få gå på reductil.
att jag inte får gå på medicinen tidigare beror på att klinikchefen vill träffa mig varje vecka för att kolla att jag mår bra och att jag sköter mig.
han säger att han kommer att piska mig hårt. 
det kommer att gå till som så att han höjer min ämnesomsättning och drar på med piller som minskar aptiten och då vill han ha koll på mig.
känns bara fint.
men han ska på långsemester nu snart och därför vill han inte dra igång behandling nu.

två veckor har gått på denna nya vecka och inget otäckt har hänt.
det blir en fin vecka det här 🙂

Published in: on onsdag 26 november 2008 at 12:23  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/11/26/dagen-idag-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Håller tummarna för att det ska hålla i sig. Du är värd många fina veckor.
    Kram.

  2. tack goa m.

    det var förra veckan som var väl stökig =)

    det kändes lite jobbigt när man satt i en träkyrka och så kommer en ledsen själ in med yxa och bensindunk. då inser man hur nära det är att saker går åt fanders. såg att expressen slog upp händelsen i en stor artikel.

  3. Usch, det där var rörigt trist. Vi får hoppas att den här mannen lyssnar och gör sedan allt rätt.

    En får gratulera till skitvikten som går åt rätt håll. Och snart är det väl dags för dig att smaka på den där wundertoffelweltschmerskakan. Eller var det rumptoff?

    Håll i hatten!

    • tack badgear!
      läkarna verkar inte vara riktigt hemma på det här med sköldkörtlar och fötter. lunginflammation ska man ha. det brukar de klara, haha.
      vikten kommer jag att få hjälp med på kemisk väg. ska få reductil från och med slutet av januari.

  4. ”där jag berättar att en magnetröntgen den 15:e december inte hjälper då de brutna benen vid den tiden redan är läkta”
    Hur fick du reda på den informationen?
    Vill hemskt gärna veta det!
    M.v.h.
    Amanda

    • hej amanda!

      har inget svar på din fråga, tyvärr… för jag har inga bevis på att benknotan var ihopläkt.

      – jag antog det eftersom jag kunde gå på foten utan kryckor den 15 december
      – för att läkaren på ortopedakuten sa att det skulle vara läkt då
      – för att min allmänläkare sa att det skulle vara läkt då

      jag godtog det 🙂

      thomas eisler är en otrevlig man som är högt värderad för sitt kunnande.
      jag anser att han är fullkomligt värdelös för han såg inte en bruten benknota fast jag pekade på den. han ville att jag skulle ställa mig på tå.
      dessutom var han gräslig i sitt bemötande.


Kommentera

