jobbigt vara arbetslös

vad jobbigt det är att vara arbetslös!
nu jobbar jag mer än när jag har arbete!
jag är ofta hos missbrukarna.
roligt. jag får göra lite vardag hos dem.
snacka med soc och uppsöka folk och kolla hur det går för dem.
baka kaka, koka kaffe och vara tillgänglig.

på fredag har jag varit arbetslös i två veckor.
har inte hunnit söka arbete.
mest bara varit inne och kluddat lite på manpowers hemsida.
hinner ju aldrig för jag jobbar och kommer hem elva på kvällarna.

manpower har ändå ringt upp och bett mig komma på intervju på torsdag.
får väl kamma håret och gå dit då.
det handlar om en redvisningsbyrå på gärdet.

får ta torsdag som ledig dag.
i helgen måste jag ta tag i bokföring åt en vän.
nästa vecka är det mästerskap i antal arbetstimmar igen.

oj, vad klockan drog iväg! snabbt in i duschen och susa iväg till missbrukarna!

Published in: on tisdag 2 december 2008 at 11:15  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/02/jobbigt-vara-arbetslos/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Haha, jag tycker du är så skön, solen min! 🙂

    Kram Solros/ Tuss

    • tack solrostussen! du är helt underbar du med 🙂


Kommentera

