fullkomlig hybris

jahapp så var det fixat.

det blev 20 dagar som arbetslös.
med full lön till och med 31 december.

fick ett jobb rätt nära kaknästornet i staden stockholm.
det första jobb jag sökte.
börjar på måndag för att jag inte kunde börja i morgon.
har lovat att jobba tio timmar hos missbrukarna i morgon.

jag känner mig mallig och efterfrågad och omtyckt och duktig.
maffig känsla. och lite förbjuden känsla att vara så ego-uppblåst.

så dagen i morgon blir på ett ungefär:

  • frissan kl 08.00
  • hem och plocka ihop assistent och bunkar mm till lussebullbak
  • smink och hårkamning
  • susa in till hufvudstaden och skriva jobbapapper
  • ut till missbrukarna och köra tio timmar
  • hemma kl 23.00.

puh!

i morgon eller på lördag kanske jag tar på mig en ödmjuk approach till livet igen.

Published in: on torsdag 11 december 2008 at 6:17  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/11/fullkomlig-hybris/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jätteroligt, grattis! Fina omgivningar också. Tänk i sommar så mysigt att promenera på lunchen…

  2. tack goa a.
    ja det känns fint.
    jag tror nog inte att jag kommer att promenera på lunchen eftersom jag så lätt svettas. men man kan ha gympadojjorna med sig och gå en ordentlig prommis efter jobbet. känns jättemys 🙂

  3. Yes! Du är bäst! Äsch, var ego…annars är jag det åt dig!
    Solen är bästbästbästbäst! 😀
    Kramkram

    Grattis!

  4. tack snälla tuss.
    det känns så förbjudet att vara mallig.


Kommentera

