står jag på plus?

av oro för att inte kunna betala räkningarna har jag jobbat hårt och många timmar.

nu är jag på väg till stockholm för att skriva på mitt anställningskontrakt. börjar på måndag.

från gamla jobbet har jag betalt fram till nyår.

betyder det här att min ekonomi går ihop framöver? kommer det till och med bli lite över?

hoppet glimrade just till.

tänk om jag skulle få råd att köpa en ordentlig jacka. en sån där som kostar en bra slant. en sån där som andas och håller regnet på utsidan. hm.

en sån jacka har jag önskat mig i flera år.

får man verkligen lyxa till det så åt sig själv och köpa något så fint, något så bra?

Published in: on fredag 12 december 2008 at 10:34  Comments (9)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/12/star-jag-pa-plus/trackback/

RSS feed for comments on this post.

9 kommentarerLämna en kommentar

  1. Självklart – om det är en ”bra affär”… Googlade runt lite och hittade ”Greenland Women Winter Jacket” till bra pris på http://www.naturkompaniet.se/

    • tack för tipset a. jag gillar ju stockholmsfärgen så jag tog inte ut svängarna denna gången heller. det blev svart igen. till det har jag köpt ordentliga reflexband så jag syns.

  2. Klart, klart, klart man får!!! Själv ska jag in till stan och köpa julklapp till mig själv idag! 😀

    Vem ska man skämma bort med kärlek om inte sig själv!!

    Ha en fin dag!

    • haha du är rolig solrosen. jag köpte en jacka. det är till och med så att jag funderar på att köpa en till.

  3. JA DET FÅR MAN!
    Du är verkligen värd den superbästaste jackan du kan hitta.
    Kram.

  4. haha tack m.
    du vet hur det är.
    man ger det man har till ungarna eller till andra.
    det är svårt att köpa till mig.
    jag skulle verkligen behöva shoppa.
    det syns att jag är lantis när jag kommer till stan.
    har inga kläder eller skor.

  5. Hej!
    Ville önska dig en God Jul och ett Gott Nytt år!
    Jag kommer sluta skriva blogg nu, på riktigt. Bloggen har fyllt sitt syfte och jag känner att jag vill leva istället.
    Finns det något annat sätt vi kan hålla kontakt på?
    Kram Tussilagon som blev en Solros. 🙂

  6. Där hittade jag den..snurrsnurr..:)
    Hoppas du mår bättre snart förresten..har också vältrat mig lite i självömkan idag.

    Kram

    • jag är så jädrans arg så jag vill skrika och slå och bomba.
      jag kommer på allt elakt och dumt jag fått svälja och ta emot.
      och blir ännu argare.
      det är nyttigt för mig att bli arg.
      för då går det över sedan.
      jag brukar normalt bli ledsen och det är helt värdelöst för det stannar kvar.


Kommentera

