vecka 1 nya jobbet

första veckan på nya jobbet avklarad.

sjukt men jag törs inte ens hoppas längre.
att det ska bli bra alltså.
mitt arbetsliv.
jag har upplevt det som jag råkat ut för översittare och idioter.
men tänk om det är jag som är idioten.
ja ja de här tankarna försöker jag skjuta åt sidan.
jag kan bara hoppas att det här blir bra.

jag blev välkomnad med två stora blombuketter på mitt skrivbord.
det tre personer jag jobbar med samt en timmis har bemött mig otroligt vänligt och fint.

det blev bredsladd in i jobbet för högarna har hopats.
första dagen arbetade jag med kunder bredvid mig.
sedan har det bara varit full fart.

vi var ut och åt julmat i gamla stan på stortorgskällaren.
otroligt mysiga lokaler och god mat.
dock var utbudet på mat dåligt. det mesta var slut.
servicen och serveringspersonalen var bedrövlig.

detta känns mycket bra.
jag gillar dem jag jobbar med.

att det sedan ligger nära kaknästornet och man kan ta promenader exempelvis längs djurgårdskanalen efter jobbet känns inte jättetråkigt.

jag jobbar med en jättesöt träningsgalning.
hon tränar tio gånger i veckan minst.
alltså runt tre dagar i veckan tränar hon två gånger per dag.
annars bara en gång per dag.
det är superbra för då pushar hon mig.

vi har skrattat mycket denna vecka på jobbet.

mitt betyg på första jobbveckan på nya jobbet får bli ett försiktigt  H U R R A ! !

Published in: on söndag 21 december 2008 at 12:24  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/21/vecka-1-nya-jobbet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Instämmer i ditt hurra!
    Ett jobb där man kan skratta är inte fy skam.
    Kram och God Jul.

    • tack så jättemycket m.
      god jul till dig med.


Kommentera

