hur grupperar jag om?

nu är jag så ledsen så allt känns som skrutt.

jag har gått ned i något trams om att ingen vill ha mig, att ingen tycker om mig.

att det är jul nu är en anledning till att jag är eländig.
och nu har jag blivit ratad igen.
då dyker jag gärna ner och grottar in mig i självömkan.
därför blir det dubbelsorg och ångest.

men jag hann fånga upp mig själv nu på morgonen.
kom på att app-app-app inte självömkan.

hela magen är ett inferno
och jag är verkligen så hemskt ledsen.

jag måste hitta en kanal tills det värsta av de här känslorna har lagt sig.

en av missbrukarna i kyrkan sa en gång ungefär så här:
det har inget egenvärde att bryta ihop.

klokt.
får försöka anamma den tanken.
fast det är svårt.

först tänkte jag att jag skulle gå och köpa ett gymkort.
men sen kom jag på att det är dyrt.
jag kan använda de pengarna klokare.
som att köpa kläder att bära på kontoret.

träna kan jag göra hemma.
för jag har allt jag behöver här.
bland annat en fullstor crosstrainer.

nu ska jag bara försöka fatta att jag ska upp på crosstrainern och köra av mig så fort den hemska sorgen kommer över mig. 

det jag ska börja med idag är att göra mig fin inför jobbet.

sen ska jag göra ett skitbra jobb idag.

Published in: on måndag 22 december 2008 at 7:06  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/22/hur-grupperar-jag-om/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Du har en trogen skara fans här på webben, som gillar dig.

    Kanske har du råd att ha både gym-kort och kläder? Gym-kortet har ju så många andra fördelar som att du kommer ut och träffar lite folk, och prislappen styrs ju lite grann av vilket slags gym du väljer. Kollade priser och ”gym budget” behöver inte kosta mer än 850 kr för ett halvår. Cross-trainer i all ära, men det är lite ensamt att träna hemma även om det motions-mässigt är samma sak. Och hur mycket kläder får du egentligen för 850 kr??

    • kram a och tack för all din vänlighet.
      jag travade runt i stan idag. hade kamera med.
      jag orkar inte shoppa. tycker att det är urtrist. men jag gick och gick och gick.
      det hjälper mig att känna mig gladare.

  2. Hmmm. Hur har du det förresten med din Levaxin-dos? Det känns vid närmare eftertanke som om din deppighet också kan hänga ihop med doseringen….

    • min levaxindos är för låg som du mycket väl märker. haha. fast doktorn sa att jag skulle få hjärtinfarkt på julafton om jag inte sänker dosen, så jag sänkte. men jag mår skit nu.

  3. Hmm..hade för mig att jag hade lämnat en kommentar??

    Kanske försvann. Tänkte höra om det fanns något annat sätt att hålla kontakt på?

    Kramkram

  4. Hoppas det känns bättre nu. Ljuset har vänt och är på väg tillbaka, känns bra.

    • som tur var älskar jag alla årstider. jag är fruktansvärt arg. men jag har gått så långt idag så det känns som att jag kommer att somna fort.
      T A C K ! ! !


Kommentera

