burka rumtopf

dags att burka rumtopfen till jul

tog fram byttan

rumtopf-1

fin bytta

gläntade på locket….

rumtopf-2

såg hallon- och jordgubbsbitar….såg fint ut…

tog av locket

rörde om

rumtopf-3

såg inte alls bra ut

böjde mig fram och luktade

luktade ruttet hö

smakade lite

smakade fruktansvärt illa

rumtopf-4

jag gjorde en massa grimaser och sa fula ord

vad lärde jag mig av detta?

när jag och vackra dotter snattade i rombyttan
för ett par månader sedan, när det var galet gott
skulle vi ha gått och köpt god vaniljglass
och ätit rombytta tills vi blev packade

eller

den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Published in: on onsdag 24 december 2008 at 1:52  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/24/burka-rumtopf/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

