hjärte-sms

idag fick jag ett sms från missbrukarna:

” vi saknar dig piiip.
idag har vi ingen personal här på stödboendet piiip.
i stället sitter det en lapp på kontorsdörren att piiip (enhetschefen) finns på mobilen mellan kl 09.00 och 17.00.
man ska inte gnälla för dörren till piiip (en lokal där det finns kaffe och tv)  har lämnats olåst och det är ju ingen självklarhet  dessa tider.
tråkigt att du inte kan vara här för du är en riktigt fin människa.
ha en riktigt bra julafton och ett gott nytt år.
vi tänker på dig.
kramar
vi på piiip

jag grinade så det skvalade när jag fick det här sms:et.

kan någon förklara för mig hur det kan vara viktigare att sparka mig före jul när det inte fanns någon som kunde ersätta mig, än att ge dessa människor sällskap och ett julbord på julafton och juldagen?

kunde jag inte fått sparken nu på fredag?

hela mitt hjärta värker när jag tänker på vad de boende måste gå igenom när de sitter med full ångest på varsitt litet rum i huset hela julen.

om jag (eller någon annan) hade varit där hade de kunna sysselsätta sig med att göra julbord, duka, prata, ta en promenad, dricka för mycket kaffe och garva åt larviga saker för att skingra ångesten över julen under elva timmar idag och elva timmar i morgon.

jag vet två personer som inte kommer att palla.
två personer som kommer att ta återfall för att de inte orkar komma ihåg allt elände de ställt till med de senaste 30 jularna, inte orkar ta itu med allt elände som kommer rullande i tankarna.

fy fan enhetschefen!
idag tycker jag hemskt illa om ditt beslut.

Published in: on torsdag 25 december 2008 at 1:41  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/25/hjarte-sms/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

