glädje

jag var inne hos badgear på hans springblogg och blev så glad av hans springglädje.
jag kände luften i lungorna, tröttet i benen och den enorma glädjen.
han bedgearen skriver bra och målande.
jag försökte kommentera men åkte ur hela tiden och jag orkade inte kolla vad jag gjorde för fel.

badgear påminner mig om min egen glädje.
jag har äntligen fått veta varför jag har så sjukt ont i högerfoten.
den blir lätt överansträngd och ibland går småbenen fram i foten av.

men nu verkar jag ha fattat vilka skor som funkar bäst på mig.
sen råkade jag sparka i foten så det knakade och det gjorde så jämrans ont så tårarna rann.
det känns som att jag sparkade något i foten i rätt position igen för nu är högerfoten helt gåbar.

jämrans vad snabbt kondisen går ned  när man slutar att gå.
jag blev helt chockad nu första gångerna jag försökte gå en bit.
jag blev helt slut och genomsvettig.

men jag kom fort tillbaka igen.
nu ska jag bara hitta de ultimata skorna att knata i.
dels funderar jag på att köpa ett par meindlkängor.

meindl

och dels funderar jag på att köpa ett par skor som är snäll med mina fötter. kanske de här?

ranger-smith

alltså dojjor som är dödssköna och samtidigt förklädda tofflor.

mina fötter behöver rätt stöd så de funkar att gå med.
smärtorna under hela hösten har inte varit möjligt att ignorera.
många timmars arbete och hård belastning var nog orsaken.
sedan att jag bär runt 25 kilo fett för mycket gör det inte lättare (dålig vits) för mina fötter att funka.

men efter allt:
nu kan jag gå igen utan att grimasera av smärta och det är ljuvligt och underbart.

dessutom hoppas jag att jag kommer få hjälp av läkaren att gå ner i vikt med hjälp av medicin.
han har lovat att han kommer att piska mig hårt och det ser jag fram emot.
om han hjälper mig och jag gör allt jag kan så hoppas jag på resultat.

kemiflickan till dotter säger efter en glutt på reductil i fass att det inte kommer att funka på mig eftersom reductil inte hjälper mot problemen i min kropp.
läkaren å sin sida hävdar att han aldrig har misslyckats.
han säger att han kommer att få ner mig i vikt.

och jag vill bara gå igen nu när jag kan.

det är så skönt!

och eftersom jag äntligen kan gå igen ska jag byta batteri i min stegräknare.

stegraknare

Published in: on fredag 26 december 2008 at 5:47  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/26/gladje/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ja, du är fantastiskt duktig med din stegräknare. Jag hoppas du får möjlighet att skaffa dig dina vandrarkängor. Där är du min förebild, att du kämpar på trots mothåll från sköldkörteln och allt vad det betyder med ont i fötterna.

    Hmm…. jag tyckte inte du såg särskilt tjock ut på fotot här om dagen (tillsammans med rumtopfen). Här är lite läsning för dig innan du börjar knapra den nya medicinen: ”Serious, potentially fatal toxicities may occur when thyroid hormones (at dosages above usual daily hormonal requirements) are used in combination with sympathomimetic amines to induce weight loss.” (http://drugs.higsinc.com/s/sibutramine.html) Din dotter Kemiflickan kanske har lite rätt ändå.

    • tack a.

      hur har du det? hur går det med kilona? körde du diabetesdiet i höst?

      stegräknaren verkar dock ha dött, troligtvis av vanvård. har nog tappat den ett par gånger. har beställt en ny.

      det ska bli spännande att se om jag klarar av att ta medicin för viktminskning eller om jag blir alldeles yr i mössan.
      det ska bli roligt att se om herr doktor (som man säger i tyskland) kan lura av min kropp fett.

      och jo jag är ordentligt tjock. men vartefter åren går ramlar kilona nedåt. därav päronformen 🙂


Kommentera

