kanske inte för vuxna?

Du har barn…beror på hur man ser det.  jag har vuxna.

Du använder dig av en kalender…ja, den i telefonen.

Du äger mer än ett kreditkort…ja konstigt nog eftersom jag sällan använder kort.

Du har kallat utlänningar för svartskallar mer än 5ggr…det hoppas jag verkligen inte att jag har gjort!

Du äger mer än två datorer…nä. två räcker.

Du äger en egen bil eller motorcykel…nej jag hyr en av toyotas. 

Din plånbok är tom på kontanter just nu… lite finns det allt kvar. jag använder oftast kontanter.

Du dricker alkohol minst 1 gång per vecka…nej. jag dricker sällan alkohol. tycker att det är jättegott men det blir inte av när jag jobbar så mycket som jag gör.

Du skulle aldrig kunna vara utan sex… helst inte, men är oftast utan.

Du vet hur man byter olja i bilen…nej och det känns inte som något som finns på lära-mig-listan. 

Du har någon gång legat på sjukhus längre än 1 vecka…nej 

Dina enda vänner är från din arbetsplats…nej. vännerna är hittade annorstädes. 

Du har varit på ett tupperwear party…flera gånger.

Du är överviktig enligt dig själv…tjocksmockeri sysslar jag med.

Dina vänner uppfattar dig som snål… inte en chans. de vågar inte fråga efter något för då vet de att de får det. 

Du har fler räkningar än du kan betala…nej så kan man inte leva.

Jag tvättar alltid händerna efter toalettbesök…självklart! jag tvättar händerna femtioelva gånger om dagen.

De flesta av dina vänner är äldre än du…ja

Du kan säga nej till att stanna uppe hela natten….. självklart. vill jag sova så sover jag.

Du tvättar alltid dina egna kläder…ja tyvärr. 

Du röstar…jäpp

Har du läst Kissies blogg någon gång?…vem är kissie?

Du har glömt din mammas födelsedag minst en gång…nej, tyvärr.

Du gillar att gå ut och gå själv…ja, det är rena meditationen. så himla skönt!

Du gillar ordet FITTA…nej inte speciellt. jag är inte alls blyg men ord behöver inte vara så himla mitt upp i ansiktet som det ordet är. 

Du har tittat på pratshower…så ofta jag hinner. tyvärr endast ett fåtal gånger per år. 

Du dricker kaffe minst en gång om dagen…mycket kaffe blir det. favvo är med kanel och mjölk.

Du vet hur man diskar…ja, men som tur är sköter husse (husqvarna) den biten fint.

Du älskar Blondinbellas blogg…jag blir arg när jag läser blondinbella. samtidigt som jag gratulerar henne till att stålarna rullar in.

Du vill göra något förbjudet…ja himmel vad jag skulle behöva göra något fel eller förbjudet.

Du har haft sex på första dejten…inga kommentarer

Du kan räkna till 10 på något annat språk…yxi, kaxi, nej inte på finska men jag kan nog på tre andra språk än svenska. om det var det som menades med annat språk. 

När du säger att du ska göra något så gör du det bara ibland…nä jag gör tyvärr alltid som jag säger. utom när jag säger att jag ska göra något elakt. 

Du är smartare än dina syskon…tror jag inte. 

Du kan klippa gräset…ja även om jag inte haft gräs på länge.

Du har haft sex i bilen…inga kommentarer

Du kan simma…ja även om jag tycker att det gäller slowmotion-simning

Du kan mer än två språk flytande…njauooo-kanske kan tre flytande…..skapligt bra i vart fall 

Du kommer ihåg att vattna blommorna…hahahahaha.

Du pluggar när du måste…japp.

Älskar Pizza…nej. ibland släcker jag dock mitt saltbehov med pizza.

Du tränar regelbundet…tränar och tränar…jag går mycket, strechar och gör ett par armhävningar och situps, testar lite thai chi…jag rör lite på mig i vart fall.

Människorna på Starbucks vet vem du är…för sju år sedan hälsade folket i kaffebaren när jag kom upp för rulltrappan en bit bort. men det var då.

Din favoritmat är hämtmat och restaurang…nej jag vill ha egengjord bramat.

Gillar du ordet KUK…se fitta

Det första du gör på morgonen är att få i dig koffein… ja. skulle inte komma upp eller till jobbet om jag inte fick koffein på morgonen. utsätter mig aldrig för risken att bli utan kaffe,

Du kan gå och handla utan att köpa något du inte behöver…ja ibland i alla fall.

Du kan laga mat själv…ja 

Du tycker att politik är intressant…om ämnet intresserar mig ja. om de ska besluta om nya rödljus bryr jag mig inte. 

Du gillar vin… utan sötma – alla gånger – alla sorter.

Du kommer till skolan/jobbet tidigt varje dag…nej. alltid i sista sekund med andan i halsen.

Du har alltid en penna på dig…ibland.

Du har fått kvarsittning i skolan…skulle aldrig vågat göra fel så det skulle ha blivit aktuellt.

Är det romantiskt med vin…ja om de som ska dricka det tycker om vin.

Du har en mobiltelefon som kostar mer än 5000 kr…jo en i-telefon

Du förstår politiska skämt första gången de sägs…troligtvis inte. jag har säkert missat de det skojades om-

Du kan skriva snabbt…nej jag är kass och önskar alltid att jag orkar leta reda på vart man hittar träning på nätet

Du har förstått att vädret ändras för varje timme…självklart. speciellt inomhus.

Du använder internet varje dag…ja – jag är beroende.

Du har skönhetsopererat dig…jaoeee…kombo med nödvändigt…leverfläckar.

Du behöver rensa din garderob…ja jag hittar ingenting. och den allra äldsta bråten behöver slängas.

Du vill ha en Sodastream i julklapp…nej tack, verkligen inte.

Du kan läsa en bok och faktiskt avsluta den…ja om jag är intresserad.

Published in: on söndag 28 december 2008 at 10:47  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2008/12/28/kanske-inte-for-vuxna/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Din spåtant fick inte många rätt, hördudu… Det mesta stämde ju inget vidare…

    Fast jag surfade hit till dig av en helt annan anledning. Hittade en medicinsk artikel som handlade om några vegetarianer som fått alla hälsporre och som alla (enligt artikeln i någon medicinsk tidskrift) blivit hjälpta av kosttillskott i form av kalcium-tillskott och D-vitamin. En annan artikel om en kvinna som opererat bort sköldkörteln, kalciumnivåerna droppade (hon var hypoparathyroid) och då fick hon hälsporre som ett brev på posten; men symptomfri genom kosttillskott. Att benen i foten går av, som du skrev om i ditt senaste inlägg, pekar väl på att dina ben är lite väl sköra (osteporos ?) Jag läste någonstans att första tecknet på osteporos mycket väl kan vara hälsporre, men hittar inte tillbaka till det citatet. Några stretchövningar inkluderar att ha en tennisboll till hands och rulla den under (med) fotsulan.

    Gott nytt år!

    • hm intressant det där om kalcium. jag äter ju så väldigt många kosttillskott, men lägger inte till extra kalcium. kanske ska trycka på med det med?


Kommentera

