steg och dotter

dotter är ju självklart bäst.
hon har även en miljon oliksortade kvalitéer.
hon ser och fattar saker på ett sätt jag inte kan.
det är tur för mig det.

har försökt att komma igång med att gå igen.
har gått cirka fyra kilometer per dag i tre dagar.
dystert resultat.
jättejättejättejätteont.
det är högerfoten igen.

dotter fattade dock vad det handlade om.
riktigt jättegriniga fotmuskler.
dotter beordrade tigerbalsam och strumpa på.
tamigtusan – det hjälpte.

den där attans stegräknaren jag beställt och gnällt om för att jag inte fått……
i förrgår fick jag en påminnelselapp om att jag hade paket att hämta.
de kunde väl ha stoppat den första lappen i min brevlåda?

i alla fulla fall……
så åkte jag från jobbet i stan i god tid för att hinna till lokala paketutlämningen innan de stängde.
de hade bytt öppettider.
ej längre öppet till nitton noll noll.
men vaff!
att det ska vara så himlarns svårt att få händerna på den där stegräknaren!

Published in: on fredag 9 januari 2009 at 9:31  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/01/09/steg-och-dotter/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Men du fick ju en massa steg, ju. Även om de inte räknades av räknaren.

  2. så sant som det är sagt 🙂

    hoppas att du får en trevlig helg!


Kommentera

