dagens skitvikt

skitvikt idag -3,4 kilogram
rekordet ligger på skitvikt -4,0 kilogram
drömviktsavstånd 26,5 kilogram

i mitt liv är det ok
jag mår skapligt bra och jag har mindre än vidrigt ont i fötterna.

jag har så många mål denna vår/detta år.
mål som gör mig starkare och snällare och gladare och lättare och bättre.

vill få behålla jobbet efter provanställningen och ska därför sköta mig extra bra.
Ten Thumbs Typing Tutor känns som att jag ska ladda ner. sen kan jag sitta en timme varje kväll och öka hastigheten och säkerheten på mina tangentfingrar.

doktorn har lovat att medicinera bort många av mina fettokilon.
av med kilon ger troligtvis av med fotvärk = ett kroppligt problem löst och borta 🙂

jag förbättrar min ekonomi.
allt överjobbande i höstas har jag använt pengarna ifrån och betalat mina fordringsägare.
jädrans vad jag har städat ekonomin.
denna månad får jag semesterersättning från gamla jobbet och en rejäl slant från arbetet med missbrukarna, förutom min heltidslön, och då kan jag dra iväg en för mig stor sudd pengar till. då är äntligen hela majsemestern 2008 betald.
normalt åker jag bara när jag har råd. men det här var ett så speciellt tillfälle, så önskat – att få träffa hela släkten. mina släktingar bor så långt bort.

nu finns en man i mitt liv. han verkar bra.
han bor i södra delen av landet, jag bor i stockholms län.
det finns lite frågor i mig om det här.

som har jag kraft att engagera mig i ett förhållande?
vill jag verkligen ha ett förhållande? jag vill ju så gärna landa i mig själv. få tillbaka en stor portion fniss och skratt.

min historia visar att jag har en kass urvalsprocess av män.

jag vill inte lägga min energi i ett förhållande. jag vill lägga min energi i mig. för jag behöver energin så väldigt väl.

det kommer att kosta pengar att ha ett långt-bort-förhållande.  jag vill spara pengar och repa min ekonomi.

jag ska åka dit en gång till och känna efter. jag ska prata och lyssna och pussa. öppen och ärlig är jag per automatik.

badgear, det kan vara så att det snart är mig du springer förbi i spåren. hör du en busvissling så vet du..:-)

Published in: on söndag 11 januari 2009 at 12:29  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/01/11/dagens-skitvikt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

