nytt rekord i skitvikt

dagens skitvikt  -4,1 kilogram.
tidigare rekord låg på  -4,0 kilogram.
drömviktsavstånd  25,8 kilogram

ett helt hektogram till.

konstaterande.
julgrisökningen är reglerad.
tidigare vikt går att komma tillbaka till.
sen brukar det ta stopp.

frågor.
men jag har ju faktiskt varit nere tre kilo till för 1,5 år sedan.
jag tappade sugen, gav upp, orkade inte för ingen lyssnade och ingen hjälpte och då åt jag upp mig tio kilo över förra vintern.
det har tagit mig ett år att bli av med sju av dessa tio kilon.
varför kunde inte jag rassla ner de kilona igen när jag skärpte till mig och plockade upp mina tappade sugar igen?
hur kommer det sig att de satte sig så galet hårt, de kilona?

ni som har underfunktion i sköldkörtel. ett råd:
gå inte upp. du kommer inte ned i vikt förrän om tjugo evigheter. och efter ett djäkla slit. om du någonsin kommer ned i vikt.

du som har normal ämnesomsättning.
uppskatta det! det är en riktigt fiffig pryl.

Published in: on måndag 12 januari 2009 at 6:19  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/01/12/nytt-rekord-i-skitvikt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. ”Gå inte upp” – ja, det är ju lätt sagt.

    Grattis till viktminskningen, med det här tempot är kilogrammen borta till maj månad och vi väntar alla på att du då lägger ut en snygg bikini-bild som bevis!

  2. hahaha jäpp en ”snygg” bikinibild blir det. däremot utdelas inga spypåsar.

    jag vet det där om att gå upp i vikt. så himla väl. jag vägde 112 kilo innan jag fick hjälp.

    det jag menar är förra vintern när jag tappade sugen fullständigt och gick upp tio kilo bara på att äta skräpmat och godis.
    det är onödigt.


Kommentera

