skitvikten

nästa vecka är det dags att träffa doktorn för att eventuellt få fetmamedicinen reductil.

samtidigt som jag tvivlar på att medicinen ska ge effekt så hoppas jag att den ger effekt.
samtidigt som jag är orolig för att palla med medicinen.
hoppas att kroppen inte säger att det här vill jag inte ha.

dagens skitvikt  -4,4 kilogram
det är nytt skitviktsrekord
bara ett par hektogram på någon vecka, men ändå…

Published in: on måndag 19 januari 2009 at 6:51  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/01/19/skitvikten/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hördu, med den ‘skitviktstakten’ så behöver du nog inte medicinen. Vill du ha medicinen är det bäst att inte säga något till doktorn om hur kilona rasar… Vad är ditt knep? Äta mindre och promenera mycket förstås, kan man gissa.

  2. haha a.
    det var i maj eller juni jag bestämde mig för att jag fått nog för tjugotusende gången. skitvikten är ett mått på det.
    vet inte om jag tycker att -4,4 kilo på sju månader är så bra.
    kvittot för 2008 blev nog sju kilo ner. på ett helt år.

    vad jag gör?
    äter en proteinshake på morgonen
    icas sallad till lunch
    en macka och kaffe på kvällen.

    ibland blir jag så hungrig så jag gör en megastor omelette på 4-5 ägg med sparris, svamp, fetaostfyllda chilifrukter eller något annat gott.
    men bara ibland.

    nu i helgen har jag varit hos gi-folk så då blev det en himlans massa fett, kött och grönsaker.
    jag drack vin och jägermeister och öl och cider. men bara lite.

  3. Är inte lunchen lite ”tunn” ??? ‘Sallad till lunch’ inte är något vidare bantningsknep och mackan är utan smör förstås, ja, du har säkert hört någon vikväktarkonsultent förklara ‘krig’ mot de fettbildande mackorna och även mot salladsluncherna.

    -4.4 kg är inte alls illa, nå, över sju månader men säg om det hade varit över 4 månader istället för 7 så hade det varit bra.

  4. jo det brukar låta så om salladslunch.
    jag äter det för att jag tycker att det är så himla gott och för att jag blir proppmätt av det.
    icas sallad för femtio kronor är en stor portion.
    jag skull aldrig hinna få i mig ett halvt kilo grönsaker om dagen om jag inte åt sallad till lunch.

    nu är det bara en vecka kvar. sedan träffar jag läkaren. om han beslutar att jag får reductil får jag samtidigt kostråd och motionsråd som jag ska försöka följa slaviskt.

  5. Jag träffar min imorgon. Ska fråga om B-vitaminer, tänkte jag.

  6. hoppas du får bvitaminer då. får du det inte kan du köpa behepan på apoteket och stoppa i dig en 6 – 8 pillerbletter om dagen. blir du bra/bättre av det får du tjata på läkaren tills han/hon ger sig.
    alternativt byta.

    OBS! man kan inte ta prover som visar något när man äter bvitaminer. prover måste tas innan.


Kommentera

