dagsform och recept

det är bra på nya jobbet.
drygt en månad nu och det känns finare än fint.
vilken skillnad det kan vara på arbetsplatser!

jag har hittat lite puss och kram. det känns gott det med.
historen berättar om mina usla förhållanden.
jag tar det här dag för dag och har skoj just nu.
det är ändå ingen idé att spekulera.

jag fick mat i helgen. det var gott.
jag åt liiite av detta med en himla massa grönsaker.

kokas ihop i 20 minuter:

6 kycklingfiléer
1 dl vatten
2 msk soja
1 tsk sambal oelek
1 hönsbuljongtärning

  • ta upp filéerna och skär i skivor
  • fräs en skivad purjolök  i smör. blanda med 2 dl creme fraiche + 3 dl vispgrädde + 2 msk mango chutney (vanlig, ej hot). blanda detta med lagen från kycklingen. koka upp.
  • lägg filéerna i ugnssäker form. häll över såsen. strö riven ost över allt.
  • ugn 200-225 grader i 20 minuter.
Published in: on onsdag 21 januari 2009 at 9:16  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/01/21/dagsform-och-recept/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

