dag ett på reductil

jag mår bra.

jag överlevde vällingen i morse. utan att kräkas. jag kanelade den lite för att få en smak jag gillar.

frukost:

1 deciliter vällingpulver + 2,5 deciliter vatten + kanel värmde jag till ättemperatur.

sen tog jag mod till mig och drack upp alltihop.
jag blev mätt som om jag hade ätit för många mackor.

gyllenmust
havremjöl av autoklaverad havre, pris 14 kronor

mat under dagen:

en banan delad i fyra bitar. en bit varannan timme ungefär.

jag blev lika mätt av en liten bananbit som jag brukar bli av en brakmiddag.

jag har druckit två glas vatten och tre muggar kaffe med minimjölk i.

middag:

håller just nu på att koka grönsakssoppa.
det blir mycket soppa.
jag hällde i vatten, två tärningar grönsaksbuljong, gul lök, krossade tomater, gröna linser, morötter, blomkål, rotselleri, kålrot och potatis.
säkert har jag glömt något jag petade i.
jag får använda grönsaksbuljong samt alla grönsaker och rotfrukter utom majs.

jag får äta cirka 2,5 – 3 deciliter soppa.

mer kommer jag ändå inte orka för jag blir mätt otroligt fort.

gronsakssoppa

gronsakssoppa2
pris 48 kronor inklusive kasse. kommer att räcka i många dagar.

kommentarer om dagen:

jag mår bra.
har känt mig mätt och belåten hela dagen.
jag känner inte ett smack av medicinen i kroppen.
energin har räckt till.
nu på kvällen börjar jag att frysa lite.

jag har seglat igenom dag ett på reductil hur enkelt som helst.
igår trodde jag att jag skulle svälta ihjäl av att äta så lite.
idag har jag insett att så icke är fallet.

det kommer att bli billigt med mat framöver.
just nu ligger jag på cirka 15-18 kronor per dag.
då är välling, grönsakssoppa, bananer, kaffe och mjölk inräknat, det vill säga allt jag behöver en vecka framåt.

Published in: on onsdag 28 januari 2009 at 8:18  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/01/28/dag-ett-pa-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

