dag 3, 4 och 5 med reductil

det var inte helt lätt att vara bortrest hela helgen och sitta i sällskap som äter galet god mat samtidigt som jag sitter med och äter en liten bananbit eller ett bantningspiller med ett glas vatten.
men jag gjorde det.
och det är jag himla stolt över.

det har inte varit väldigt enkelt, men det har heller inte varit väldigt svårt att låta bli det jag skulle låta bli.

när jag gick förbi jordnötsskålen plockade jag upp ett par jordnötter men hann hejda mig innan nötterna kom i närheten av munnen.
dum-ätarnas skitvana.
att ta när det finns.
konstigt att jag gjorde så egentligen.
för jag brukar låta bli.

när jag stod och slantade morötter till min grönsakssoppa hamnade en morotsbit i munnen och var på väg att bli tuggad på när jag kom på vad jag sysslade med.
spottade ut.
slantade morötter är en av mina favvogodisar.
gammal vana att stoppa i mun.

när man äter så lite som jag gör nu så känns allt konstigt nog ok.
jag trodde inte att jag skulle klara det.
att köra 120 mil en helg kändes dock mycket tyngre.
märker att jag fortare blir trött och tappar ork och fokus.
men vanligt jobb och vanlig vardag funkar alldeles utmärkt på låglåglågkalorikost.

jag undrar hur många kilokalorier jag äter på en dag?

koppen med välling ligger på cirka 170 kalorier.
en banan ligger kanske på 150-200 kalorier.
en kopp grönsakssoppa, kanske 100-150 kalorier
minimjölk, cirka 3 deciliter i kaffe, runt 110 kalorier

jag tror att jag får i mig 600-800 kalorier per dag.
fast jag kan inte dessa beräkningar så jag är säkert ute och cyklar i mina gissningar.
faktum är att jag ligger på ett ordentligt kilokaloriunderskott.

jag har skött mig så gott som exemplariskt.
(synden består av två glas rödvin)
mycket för att verkligen visa läkaren hur mycket jag vill detta.
som det ser ut på vågen nu har jag tappat ordentligt i vikt denna vecka.

att det är möjligt att tappa så mycket vikt när jag äter så lite beror självklart på medicinen reductil.
reductil drar igång ämnesomsättningen samt håller mig skapligt mätt.
annars hade min kropp inte släppt ett gram eftersom jag ligger på svältkost.
och hade jag inte fått vara så mätt som jag blir på reductil, så hade detta varit mer än svårt för mig att genomföra.

i morgon är det första läkarbesök efter en vecka på reductil.
det ska bli spännande att se hur mycket jag har förlorat i vikt.

jag vill att det ska vara morgon NU.

Published in: on måndag 2 februari 2009 at 9:35  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/02/02/dag-3-4-och-5-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Men ”vanlig fasta”, då? Är inte det en variant på det du gör nu? Men din medicin kanske kopplar förbi varningssignalen att nu är maten slut, nu är det svält.

    Rödvinet var ju såklart inte så bra, men kanske nödvändigt för att du ska gå i mål, och då på hela taget är det ju helt OK.

    Och nu så kommer en intrikat fråga. Måste du göra något – t ex äta fibrer eller något – för att inte få ‘förstoppning’?

  2. Jo, en fråga till. Hur är det med ‘skitvikten’, för de 4 kg vikttapp är ju bara denna veckan ju, ‘skitvikten’ måste väl ändå vara betydligt mer, ja, nästan tvåsiffrigt?

  3. hej a.
    med vanlig fasta får man nog inte dricka gift som kaffe tror jag.
    jag tror inte att jag skulle orka med att dricka grönsaksjuicer bara.

  4. reductilen gör så att ämnesomsättningen håller igång och inte stannar av i svältkuren. samt håller mig skapligt mätt.

    jag tror inte att det blir så mycket träck efter det lilla jag äter. kroppen behåller nog det mesta av det.
    ju mer skräp vi äter ju mer kommer det ut där bak.
    ju bättre vi äter desto mindre volym får resterna =)

    det tog en vecka att få ut resterna av det som låg i systemet när jag började dieten.
    det som kom ut var stenhårt.

    dieten innebär endast kokta fibrer (välling och grönsakssoppa).
    jag äter inga fibrer för att sköta magen.
    och det är bara skönt.
    magen får lugn och ro och mår gott.
    däremot dricker jag mycket.
    kaffe med minimjölk i och vatten.

    skitvikten kontra reductilvikten ligger väldigt lika.

    skitvikten har jag tagit på morgonen. naken och nykissad.
    reductilvikten tas på eftermiddagen/kvällen efter all dryck och mat och med alla kläder + skor på.

  5. Hej hej,
    Jag äter också reductil. Tack gode Gud för det hjälpmedlet!
    Men ibland tycker jag det blir skämmigt. Det sticker folk i ögonen en del att man äter så pass lite.
    De utrycker någon slags oro för att man ska bli anorektiker trots man fortfarande är överviktig!
    Kan du känna igen dig i det?
    Jag tycker det är jobbigt. Mest på jobbet på lunchen…

    Gå gärna in på min blogg!

    Kämpa på, du är super duktig!

    /Maggie

  6. hej maggie och välkommen in!

    jag tittade in till dig och kollade hur du har det =)

    vilken kämpaanda.

    det där med lunchen på jobbet klarar jag med att jag säger att jag äter stadig frukost och middag. därför bara en banan på dagen =)

    men detta klarar vi ju, eller hur?

    >>solen


Kommentera

