dag 7 med reductil

-7,0 kilo på en vecka
-8 centimeter i midjan.

ofattbart. men sant.

exakt sju kilo borta – på en vecka.

läkaren blev jätteglad och sa att han ser att jag gör allt han säger.
läkaren väger mig och kollar blodtryck och puls en gång i veckan.
detta var första invägningen.

jag gör verkligen som läkaren säger.
tänk om jag kommer att bli normalviktig?
jag blir tårögd av bara tanken.

jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att klara det här.

en vecka på 1 kopp välling, 1 kopp grönsakssoppa samt en banan per dag.

i morgon börjar vecka två.
samma meny.
20 kilo kvar.

jag frågade om hur lågt doktorn tänker ta ned mig i vikt.
han svarade precis det jag ville höra, mitt egna mål.
eftersom jag är lång så är spannet på min normalvikt stort enligt bmi.
tror att högsta och lägsta normalvikt ligger 12-13 kilo ifrån varandra.
doktorn kommer att ta ned mig till två-tre kilo under högsta normalvikt.

Published in: on tisdag 3 februari 2009 at 9:44  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/02/03/dag-7-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

