soppan åkte i slasken

det var dags att göra grönsakssoppa idag igen.

för en gångs skull hamnade jag på lokala konsum i ärendet grönsaksshopping.

blev förvånad att såna där tetrapack med krossade tomater inte bara innehåller krossade tomater. jag råkade läsa innehållsförteckningen. visste inte ens att krossade tomater har innehållsförteckning. innehåller tomatjuice. och lite annat. vad är tomatjuice?
passerade tomater verkade innehålla mest tomater.
ibland köper jag tomater och skär. synd att det är svårt att hitta tomater som smakar tomat.

i grönsaksdisken låg det kålrabbi och jag fick världens flashback till min älskade moster och min barndom och ett matminne. fint.

ett råd: köp inte kålrabbi.
det smakar hemskt.
det luktar vidrigt.
jag fick slå grönsakssoppan i slasken.

nu vet jag vad det är ryssarna kokar när det stinker på bygden. kålrabbi.

det får bli välling i kväll.

Published in: on lördag 7 februari 2009 at 7:35  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/02/07/soppan-akte-i-slasken/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

