dag 12 med reductil

måste plocka upp mig själv några nivåer.
jag har sjunkit ner i humör och mående för långt.

jag vill inte ställa till bantningen eller äventyra den en sekund, men jag tänker som så:

för humöret ska jag peta i mig mer d3-vitamin, min humörsvitamin.
från och med idag ökar jag från 50 microgram tll 100 microgram. eller från 2000 ie till 4000 ie, vilken enhet man nu gillar bäst.

jag ska sova lite mer än vad jag har gjort. minst sex timmar varje natt.

idag till middag sa jag koka lite frysta grönsaker jag har i frysen, inte äta grönsakssoppa. och kanske ta lite mer volym på tallriken än 2,5 deciliter. om jag får tugga lite känns det nog bättre.

sen kan jag tänka på att jag i torsdags äntligen fick köpa den där kolonilotten jag så länge önskat köpa. det tog tre månader för tanterna i föreningen att sluta tjafsa. (jag blev tilldelad lotten men sedan kom någon av tanterna i föreningen på att någon annan efter mig i kön nog egentligen var före mig och sen har de tjafsat sinsemellan om saken i tre månader)

skitvikten står idag på -10,4 kilo. (tack a)
skitvikten stod på -3,4 kilo när jag startade med medicinen tror jag.
så reductil har tagit bort sju kilo på tio dygn.

Published in: on söndag 8 februari 2009 at 3:10  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/02/08/dag-11-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Grattis till kolonilotten!

    Jag kan tipsa om att trädgårdsprogrammen från förra året går att ladda ned på SR:s podradio, där finns tips och råd inför ”vårbruket2.

  2. tack. det ska bli jättekul att ha något att pyssla med.


Kommentera

