ringa om lön

tjatigt.

i somras när jag slutade hos it-bolagen fick jag tjata och tjafsa och kolla lagar och ta kontakt med advokat för att få ut min resterande lön och semesterlön. (som tur var behövde jag inte anlita en, det var bara för prisbild och om hur allt går till). jag kollade till och med de ruffiga pojkarna om de kunde hjälpa till att klämma fram min lön.

i januari ringde jag och tjatade på bokföringsbyrån som jag arbetade hos i höstas. de hade ”glömt” att betala ut min slutlön. en redovisningsbyrå som inte kan lön?

nu har jag i två veckor tjatat om att få slutlön från missbrukarna.
idag ringde platschefen och bad mig skicka om mailet med timmar som jag skickade i december för att få slutlön i januari. han hade ”glömt”.
en chef som inte ser till att signa och lämna in tidrapporter och sammanställningar?
om han nu hade ”glömt” varför hände då inget när jag påminde för två veckor sedan?

vad är det med folk?

mina pengar, tack!

i somras var det hela min semesterersättning vilket var mycket pengar. sista fusenpappena tog lång tid att klämma fram.
i januari var det nästan en tia.
nu är det en bit över en tia.

det är mycket pengar för mig.
har jag nu arbetat ihop dem vill jag gärna ha dem också.

platschefen sa att det tyvärr inte kan bli något mer jobb där.
vet jag väl.
sen säger han att jag gärna får ta bokföringen för hans firma.
yeah right.

Published in: on onsdag 11 februari 2009 at 10:07  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/02/11/ringa-om-lon/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

