dag 38 med reductil

dagens skitvikt -18,5 kilo
reductilvikten ligger på -15,1 kilo.

min läkares reductilvikt ligger nära min skitvikt.

jag vet inte varför det är en skillnad på tre kilo på det min läkare ser och det jag ser.

hans våg kan väl inte gärna strecha ut mina femton kilo till hans arton kilo?
min våg kan väl inte gärna krympa ihop hans arton kilo till mina femton kilo?
eller jo….det kan nog min våg 🙂
min våg är nog en ungefär-våg.

felkällor?
jag skrev inte upp vad jag vägde den dagen jag åkte till doktorn och startade hela reductil-grejen.
jag tror att jag kommer ihåg vad jag vägde den dagen.
fast jag börjar att tvivla.

skitvikten är jag toksäker på.
sååå himla trött på att vara tjock.
den dagen skitvikten uppstod som begrepp i mitt liv hade jag mer än nog.
ett slags turbo-nog.
skitvikten uppstod någon gång i maj-juni 2008.
det jag vägde den dagen blev min skitvikt.

min läkare kan mycket väl slänga på några kilon här och där.
han är inte så noga när det gäller sånt som att ”snygga till” lite.

det jag har min läkare till, det duger han till.
en tjusig äldre gentleman från flådiga östermalm.
han vill nog gärna bli sedd så.
men har har varit häktad för bokföringsbrott, varit föremål för ashbergs insider-granskning….och så vidare.

ytterligare en ”firma hej & hå” som vi brukar kalla dem.
på fiiiina östermalm 🙂
naturligtvis gör karln mycket bra, mycket gott, också.
han hjälper ju mig 🙂
det är inte för inte folk åker från hela sverige för att träffa honom.
jag läste i ett sköldkörtelforum igår. där blev han ordentligt sågad.

Published in: on fredag 6 mars 2009 at 7:13  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/06/dag-38-med-reductil/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

