jag har ett problem!

eftersom min på-ett-ungefär-våg inte kan bestämma sig idag
kan jag inte ange någon riktig vikt.
men typ liksom ba skitvikten -19 kilo.

vad fåglarna gör jag nu?

solen-minus-nitton1medelålders kvinnokropp i totalt förfall

det är ju på gång.
det syns att det finns en kvinna under det där hänget.

M E N…

det känns som red alert, katastrofberedskap hitåt!

ok lite fakta nu för att svalka ned hjärnan så att den inte panikspricker…

jag är lång.
jag har kollat min normalvikt enligt bmi nu.
jag har ett spann på 15 kilo mellan den lägsta och den högsta normalvikten.

om jag lägger mig mitt i normalviktspannet som slutmål:
så har jag först 7 kilo kvar ned till högsta normalvikt
sen har jag även 7,5 kg ner till mitt i spannet

det borde innebära att det där hänget ser bättre ut om -14 kilo!

efter en massa googlande och läsanden av omdömen har jag bokreat på adlibris.
det bidde så här:

starka-fotter2starka fötter av jari ketola. kan jag behöva!

paoloträna en kvart om dagen av paolo roberto. snabbt gillas!

traning-for-henneträning för henne av frédéric delavier.
jag är en hon.
med tanke på fotot här ovanför är helt klart en inriktning på
mage, rumpa, lår och rygg alldeles, alldeles turbo-nödvändigt!

så kanske hänget löser sig?

bara borta? *poff*

Published in: on lördag 7 mars 2009 at 11:07  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2009/03/07/har-ett-problem/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Är det din mage? Det enda att göra (eftersom huden är så inelastisk) är att operera – det har jag sett på TV (det var i ”Dr Phil” tror jag). Vad säger din doktor? En remiss? Det är viktigt att du vågar visa dig i badhuset. Eftersom du fick reductil på recept kanske du kan få plastik på recept också, ingreppet är nog rätt enkelt.

  2. Läste ditt andra inlägg. Om din läkare. Du borde nog kunna få en remiss.

  3. a, jag tror att jag hoppar över det där med operation 🙂

    om jag är ful då får jag vara ful.haha.

    jag har fjorton kilo till att gå ner i vikt och mycket av det där löser sig då.

    jag har ändå så mycket bristningar efter barnen så magen är ful ändå. få hja baddräkt.

    jag är nyfiken på vad av det där jag kan förändra.
    först genom att gå ner mer i vikt och bli normalviktig.
    sedan tar det lite tid för min kropp att hänga med.
    går ned så fort i vikt så huden ligger steget efter.

    sen vill jag ju börja styrketräna. för att se vad det kan ge mig.
    om jag kan få ihop någon hud av det.

    trevlig söndagskväll! 🙂

  4. Ojsan, men det är bara att ha is i magen så reder nog det mesta ut sig med tiden. Du har ju turbofart så då blir det väl på det här viset, innan skinnet hittar sin riktiga plats. Fast vi som varit tjockisar kan glädja oss åt att ha mjukt skinn. Färdiggarvade som vi är – alltid sista garvet.

    Du får väl äta lite stärkelse när du är klar, fungerar bra på skjortkragar…

  5. jo…hm….jag har lite att pyssla med här….

    först gå ner dryga tio kilo till.
    äta lite mer så jag får lite kraft.
    vänta in böckerna och proteinpulvret och sätta igång i sakta mak och hämta tillbaka lite styrka.

    försöka förvandla det där till en mage…oj oj.

  6. Men om du har snygga kläder utanpå så syns det inte, och du ser bara smal och snygg ut. 🙂

  7. a. när jag åker till stan ja 🙂

    jag bor på landet så ingen bryr sig ett skvaddevitten om jag så sätter en hink på huvudet och går naken.

    eller jo…då skulle de nog säga att det är synd att det har snurrat till för x:s dotter 🙂


Kommentera

